Изключителен рекламен интерес предизвика телевизионният сериал "Четвърта власт". Това накара БНТ за първи път да въведе технология за дигитално продуктово позициониране, която зрителите ще могат да видят в последния епизод - тази неделя, веднага след новините в осем.
Дигиталното продуктово позициониране е алтернативна форма за реклама, чрез която буквално се брандират кадри от вече заснетия и монтиран филмов материал. Ето как например географската карта в тази сцена от 12-и епизод вече няма да ни показва природните, а пазарните богатства. Технологично това стана възможно в последния епизод, но търсенето на подобни методи е показателно за големия интерес на търговците към политическия трилър.
Позволеното за БНТ рекламно време в праймтайма беше продадено до 12-и епизод на най-високите тарифи за реклама на телевизията в момента. А всичко това, заради интересът на зрителите на "Четвърта власт".
"Над 60% това са хора между 18 и 45 години. Този тип хора, които са най-активни в обществото - това са най-големите фенове на сериала", споделя Борис Луканов от отдел "Мултимедия" на БНТ.
Близо седмица зрители и почитатели избираха и своята любима сцена сред общо 12 предложения в интернет. След оспорвано гласуване и постоянна промяна във вота фаворитът се оказа красивата и стилна еротична сцена, в която антикварят дискретно заплашва Ирмена.
"Защото лошо е именно тогава, когато се експлоатира красивото, когато то се опорочава, когато чрез него започват да се вършат нечисти дела", каза Стоян Радев, режисьор на продукцията
А какви дела ще се вършат в последния епизод - първи ще разберат онези 20 зрители, които днес спечелиха покани за специална прожекция ден по-рано. За всички останали денят на развръзката е неделя.