Отсечката от третата линия на метрото ще превозва 130 хиляди пътници дневно, като се очаква така вредните емисии в столицата да намалеят с 11 хиляди тона годишно. Това каза кметът на София Йорданка Фандъкова, която провери до къде е стигнало изграждането на новото депо на "Метрополитена". Тя разгледа и първият пристигнал влак, който ще се движи по третия лъч на метрото. Останалите 19 ще пристигат поетапно, като всички трябва да са тук до февруари следващата година.
Освен с модерен дизайн, влаковете за третата линия на метрото могат да се похвалят с 25 % по-нисък разход на енергия. Новите влакове са напълно автоматизирани, а ролята на машиниста ще е минимална. Ако бъде инсталиран допълнителен софтуер е възможно движението да е напълно автономно.
Стоян Братоев, директор на "Метрополитен" ЕАД: Ако живота покаже по-нататък, че няма кадри или се прецени, както го направиха в Унгария, 4-тата линия е с подобна опция.;
Вече са реализирани близо 80% от първия етап на новата трета метролиния. Срокът е есента на следващата година, когато се очакват и първите пътници.
Йорданка Фандъкова, кмет на София: Втория етап - 4 км, до Околовръстния път при Горна баня, трябва да бъде готов до началото на 2020 година.
Улица "Житница", където се намира новото депо на Метроплитена ще бъде реконструирана през следващото лято.
Мият допълнително улиците в София заради превишение на фините прахови частици
Десетки хиляди хронично болни пациенти могат да останат без лекарства след Нова година
Проф. Ива Христова: Мутирал щам на грипа набира скорост във Великобритания, няма да подмине и България
Български фармацевтичен съюз: Към момента няма просрочени плащания към аптеките от НЗОК