След ваканцията на депутатите се очаква парламентът да гласува ново удължаване на срока за поставяне на касови апарати в автобусите. Предложението за четвъртото поред отлагане, вече е прието от транспортната комисия. Към момента обаче е в сила закона, според който след 1 януари, всеки пътник трябва да пътува срещу касова бележка.
С фискални устройства вече са оборудвани много от междуградските рейсове в пловдивски регион. В автобусите от градския транспорт обаче, дори не се говори за касови бележки. Докато не бъде гласувано ново удължаване на срока за поставяне на фискални устройства в рейсовете, на практика в нарушение са повечето автобуси.
- Най-големият парадокс в момента е, че ние сме в едно беззаконие, - смята превозвачът Васил Пиронков.
Превозвачите са категорични, че касовите апарати няма да могат да се въведат в линиите с до 40 километра пробег, както и в международния транспорт.
- Там има бланкови билети и особен режим, който е утвърден от Европейската комисия по транспорт и всички държави-членки. В градския транспорт няма да може да влезе тази система да работи по този начин, защото кой ще упражнява контрола, първото което е, трябва да се упражнява само от НАП и от метрологията. Тогава колко човека трябва да се назначат в Национална агенция по приходите? - казва Васил Пиронков.
С касови апарати трябва да бъдат оборудвани близо 12 500 автобуса в страната, както и още 10% резервен автопарк.
Репоартаж на Деница Торньова и оператора Антон Марчев