Европейски ден на спешния телефон. Според статистиката фалшивите сигнали на българския 112 са около 60% от всички сигнали. За сравнение, във Великобритания те са над 90 %. За да се подобри ефективността и отговорното отношения към центъра за спешно реагиране, оттам поканиха ученици за срещи с операторите. Децата получават и полезни съвети - как да реагират при извънредни ситуации.
Днес вратите на "Национална система 112" бяха отворени за ученици, които видяха как работят операторите. Всеки ден на телефон 112 у нас се получават над 15 хиляди обаждания.
Жени: "Аз си мислех, че става по много по-прост начин, а то всъщност има много сложна система и има много, много хора, които участват във всичко това."
Като на празник и този не мина без пожелания.
Стоян Граматиков, директор Дирекция "Национална система 112": "Пожелавам на всички колеги да са живи и здрави преди всичко. Щастие на техните семейства и пожелавам на гражданите все по-малко да им се налага да ползват телефон 112, тоест да не попадат в критични ситуации."
Цел на 2014 г. на Дирекция "Национална система 112" е пилотното внедряване на услугата eCall, чрез която всеки автомобил ще е с устройство, сигнализиращо на 112 при катастрофа. 2015 г. е очакваният старт на новата услуга.
Автор: Вилхема Дурева, оператор: Владимир Коцев