За нова концертна зала с по-голям капацитет и самостоятелен мениджмънт настояват музикантите у нас. По думите им единствена зала с подходяща акустика за симфонична музика е столичната зала България, местата в нея обаче, както и свободните часове за репетиция за всички действащи оркестри у нас са крайно недостатъчни. Днес дискусията, което се проведе в рамките на "Европейския музикален фестивал" обедини музиканти, архитекти и представители на общината.
Зала "България" е построена преди повече от 77 години и крайно недостатъчна за нуждите на всички оркестри в страната и многократно нарасналото население на столицата.
Емил Табаков - гл.диригент на Симфоничния оркестър към БНР: Капацитетът е доста малък, освен това няма никакви условия вече за артистите. Отзад са администрацията, дори няма гримьорни достатъчно. Така, че е прекрасна зала, акустически за щастие, единствената в нашата държава. Но, на нас ни трябва, поне в София още една зала.
Васил Димитров - председател на "Европейския музикален фестивал": Причината да инициираме тази кръгла маса е, че всички оркестри в София, с изключение на Софийската филхармония нямат зала практически. а пък тази зала се натоварва прекалено много и от факта, че самата филхармония си е резидент - оркестър в тази зала.
Засега идеята за изграждане на нова концертна зала остава на думи. От Столичната община обаче застават плътно зад нея.
Малина Едрева - Столична община: Не е толкова важно какъв е бюджетът, защото той се намира тогава, когато е ясна целта.
Арх. Благовест Вълков - професор по Архитектура ВИАС: От един месец съм пенсионер и си завършвам кариерата- искам това да бъде с Национална концертна зала.
Инж.Георги Колчаков - предс. Фондация "Бахово общество": Много чудесен вариант е да се проследи опита на Берлинската филхармония и построяването на двете зали.
Иначе зали с добра акустика за концерти и репетиции трудно се намират дори в Музикалната академия, където пък били принудени да пригодят бившия физкултурен салон на немското училище, разказа ректорът Димитър Момчилов.