Отпада вариантът Агенция "Митници" и НАП да се обединят, лансирана от министъра на финансите Петър Чобанов и председателя на бюджетната комисия Йордан Цонев.
Телефонното оповестяване на длъжниците е поверено на колцентъра на НАП.Росен Бъчваров, говорител на НАП:"Ние заместваме тази първа принудителна стъпка с един чисто информативен партньорски телефонен разговор, с идеята и практиката ни го потвърждава, че над 70% от хората плащат след напомняне по телефона. Едва тогава, когато няма плащане, след като сме обсъдили възможностите, се върви към принудително изпълнение, най-често - запор на заплата."
Росен Бъчваров: "През тази година използваме много повече телефонни контакти, защото те са много по-бързи, много по-евтини и много по-ефективни, отколкото писането на хартиени покани. Така, по този начин, спестяваме ресурса както на данъкоплатците, така и на държавата, който се финансира с платените дaнъци."До края на годината общо 64 хиляди данъкоплатци ще бъдат оповестени по телефона от НАП, за да си платят задълженията. Годишният капацитет на колцентърът на НАП достига до 100 хиляди телефонни контакта. Радостно е, че длъжниците са значително по-малко.