Преди Великден отново се сещаме за благотворителност. И си задаваме въпроса дали дарителството у нас е само по празници. Наистина големите публични кампании са фокусирани около празниците, но се оказва, че все повече компании, организации и граждани даряват целогодишно, въпреки кризата.
Преди Великден отново се сещаме за благотворителност. И си задаваме въпроса дали дарителството у нас е само по празници. Наистина големите публични кампании са фокусирани около празниците, но се оказва, че все повече компании, организации и граждани даряват целогодишно, въпреки кризата.
Такива са данните на Българския дарителски форум. Над 45 милиона лева са дарени през миналата година за различни благотворителни каузи.
Най - много трогват историите за деца, изпаднали в беда - затова най - много пари са дарени за деца и за възрастни в неравностойно положение. Българинът дарява най - вече за лечение, след това за образование, но отделя от хляба си и в помощ на църкви и манастири, библиотеки, музеи и читалища.
Красимира Величкова - директор на Български дарителски форум: - Хората даряват повече, даряват по - отговорно и са по - ангажирани по отношение на резултата, искат да знаят какво се е случило, след като са дарили. Защото дарението е не просто да дадеш пари, а да промениш чрез тези пари някаква ситуация.
Най - голямата част от даренията - 70 процента - идва от бизнеса. Компаниите подкрепят определени каузи не винаги с пари, а и с продукти и услуги, или с доброволния труд на служителите.
Въпреки кризата, обикновените хора продължават активно да подкрепят различни каузи, предимно чрез sms-и. А най - много вярват на кампаниите, организирани от държавните институции и от медиите.