Британската служба по въпросите на информацията започна разследване дали Фейсбук нарушава законите за защита на информацията.
Повод за разследването е психологически тест сред потребителите на социалната мрежа.
Психологическият експеримент на Фейсбук е направен сред 700 000 английско говорящи потребители без тяхното знание през 2012 година. За да изследва "емоционалното заразяване", социалната мрежа е манипулирала новините, които потребителите й виждат. Целта на спонсорираното от американското правителство изследване е да покаже дали позитивните и негативни послания водят съответно до позитивни или негативни статуси.
От Фейсбук заявиха, че с радост ще дадат информация на британските разследващи. Според говорителя на социалната мрежа в хода на експеримента не е използвана специфична информация от личните профили на потребителите. По думите му Фейсбук ще вземе под внимание негодуванието на потребителите заради този експеримент и в бъдеще ще подобри процеса на изследванията си.
От британската служба по въпросите на информацията заявиха, че е твърде рано да кажат точно коя част от закона евентуално е нарушила мрежата. Службата има пълномощия да разпорежда на организации да променят своята политика, както и да им налага глоби до 500 хиляди лири. Комисията за защита на данните в Ирландия също е започнала разследване.