Пореден сигнал за автомобил неправомерно вдигнат от паяците. Наш зрител твърди, че е спазил всички изисквания за паркиране на инвалидно място в "синя зона", но въпреки това автомобилът, с който превозвал болната си майка, е вдигнат от паяка. Как реагират от Центъра за градска мобилност при оплакване на граждани, дали правилата у нас важат за всички и как се прилагат - вижте в репортажа на Мая Димитрова.
На 6 октомври Добромир Паласков трябва да заведе майка си, която е с 97% увреждания на преглед в болница. Паркира на специално обозначено място за хора с увреждания и след малко повече от два часа отива да вземе колата.
Добромир Паласков: Като дойдох установих, че колата я няма.
Автомобилът е преместен от паяка на наказателен паркинг. Добромир отвежда до вкъщи почти неподвижната си майка и отива да търси колата.
Добромир Паласков: Не ми беше показан абсолютно никакъв документ, нито снимки нито документ, нито нещо, което потвърждава, че аз съм бил в някакво нарушение.
Въпреки това той трябва да плати 69 лева. Служителите на паркинга го съветват на подаде оплакване в Центъра за градска мобилност.
Добромир Паласков: Когато отидох на "Будапеща" 17 ми казаха, че пари няма да ми върнат.
От Центъра за градска мобилност наистина рядко връщат пари. Попитахме ги какъв е процентът на сигналите за тази година, в които гражданите са имали право.
Румяна Милова, директор поделение "Паркиране и мобилност", ЦГМ: - По малко от 5% са уважените сигнали.
Колата на Добромир е вдигната, защото според служителите на центъра инвалидната карта не е била поставена правилно и номерът й не се виждал. За да удостоверят този факт, служителите трябва да направят снимки. Показаха ни размазан кадър от камерата на паяка, в който се виждало, че номерът не се чете.
Според правилата снимките трябва да са ясни и направени с фотоапарат. Попитахме къде са те.
Румяна Милова, директор поделение "Паркиране и мобилност", ЦГМ: Eвентуално такива снимки предоставяме при случаи, в които се водят дела.
Снимките няма да бъдат показани, дори на Добромир и ако си иска парите, той трябва да заведе дело.
Румяна Милова, директор поделение "Паркиране и мобилност", ЦГМ: За съжаление неговата дума срещу нашата.
- Точно затова са снимките, които ако ги покажете и ясно се види, че има нарушение, няма да има спор?
- В момента нямаме възможност да ги покажем.
Докато снимахме в синята зона до нас паркира дипломатически автомобил, който според наредбите не се ползва с допълнителни права. Попитахме служителката няма ли да го провери служител в "синя зона". Тя отвърна, че червения номер не се проверява.
Румяна Милова, директор поделение "Паркиране и мобилност", ЦГМ: Вече съм информирана, че има такъв случай, за което сме изискали обяснение на нашата служителка.
След като от Центъра разбраха за нашия интерес към автомобили с червени номера, при наш следващ опит да се доближим до такъв, на него с невероятна скорост му бе поставена скоба.