ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Зрител сигнализира за неправомерно вдигнат автомобил от паяци

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 01:36 мин.
У нас

Пореден сигнал за автомобил неправомерно вдигнат от паяците.

Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
Пореден сигнал за автомобил неправомерно вдигнат от паяците. Наш зрител твърди, че е спазил всички изисквания за паркиране на инвалидно място в "синя зона", но въпреки това автомобилът, с който превозвал болната си майка, е вдигнат от паяка. Как реагират от Центъра за градска мобилност при оплакване на граждани, дали правилата у нас важат за всички и как се прилагат - вижте в репортажа на Мая Димитрова. На 6 октомври Добромир Паласков трябва да заведе майка си, която е с 97% увреждания на преглед в болница. Паркира на специално обозначено място за хора с увреждания и след малко повече от два часа отива да вземе колата. Добромир Паласков: Като дойдох установих, че колата я няма. Автомобилът е преместен от паяка на наказателен паркинг. Добромир отвежда до вкъщи почти неподвижната си майка и отива да търси колата. Добромир Паласков: Не ми беше показан абсолютно никакъв документ, нито снимки нито документ, нито нещо, което потвърждава, че аз съм бил в някакво нарушение. Въпреки това той трябва да плати 69 лева. Служителите на паркинга го съветват на подаде оплакване в Центъра за градска мобилност. Добромир Паласков: Когато отидох на "Будапеща" 17 ми казаха, че пари няма да ми върнат. От Центъра за градска мобилност наистина рядко връщат пари. Попитахме ги какъв е процентът на сигналите за тази година, в които гражданите са имали право. Румяна Милова, директор поделение "Паркиране и мобилност", ЦГМ: - По малко от 5% са уважените сигнали. Колата на Добромир е вдигната, защото според служителите на центъра инвалидната карта не е била поставена правилно и номерът й не се виждал. За да удостоверят този факт, служителите трябва да направят снимки. Показаха ни размазан кадър от камерата на паяка, в който се виждало, че номерът не се чете. Според правилата снимките трябва да са ясни и направени с фотоапарат. Попитахме къде са те. Румяна Милова, директор поделение "Паркиране и мобилност", ЦГМ: Eвентуално такива снимки предоставяме при случаи, в които се водят дела. Снимките няма да бъдат показани, дори на Добромир и ако си иска парите, той трябва да заведе дело. Румяна Милова, директор поделение "Паркиране и мобилност", ЦГМ: За съжаление неговата дума срещу нашата. - Точно затова са снимките, които ако ги покажете и ясно се види, че има нарушение, няма да има спор? - В момента нямаме възможност да ги покажем. Докато снимахме в синята зона до нас паркира дипломатически автомобил, който според наредбите не се ползва с допълнителни права. Попитахме служителката няма ли да го провери служител в "синя зона". Тя отвърна, че червения номер не се проверява. Румяна Милова, директор поделение "Паркиране и мобилност", ЦГМ: Вече съм информирана, че има такъв случай, за което сме изискали обяснение на нашата служителка. След като от Центъра разбраха за нашия интерес към автомобили с червени номера, при наш следващ опит да се доближим до такъв, на него с невероятна скорост му бе поставена скоба.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?