Все по-трудно български фирми успяват да се наложат на румънския пазар, но той остава един от най-привлекателните за родните производители.
Освен утвърдени български производители на румънския пазар, във форума тази година участваха и фирми, които тепърва искат да навлязат.Адриан Дину, член на Асоциацията на сомелиерите в Румъния: Аз съм сомелиер и имам собствен магазин. Когато открих българските вина, реших задължително да ги предложа на клиентите си. Цената е фантастична, а качеството е изключително високо в сравнение с някои румънски вина.
Едно от най-големите предизвикателства за млекопреработвателите ни е вътрешната политика на големите хранителни вериги в Румъния.Искрен Томов, експерт външна търговия: Конкуренцията се очертава доста силна, особено по отношение на продуктите от краве мляко.
Дянко Пенев, съдружник в млекопроизводителна компания: Те просто не искат да работят с вътрешни доставки от България директно и това доста усложнява нещата.
Въпреки острата конкуренция, в края на годината се очаква стокооборотът между България и Румъния да надхвърли рекордните 3 млрд. евро.Добромир Добрев, съдружник: Регистрирайки румънско дружество, се опитваме да преборим нелоялната конкуренция, с която някои румънски фирми се опитват да налагат продукти на местния пазар - говоря за млечните продукти.