Новата система, при която вратите на колите от столичния градски транспорт се отварят от пътниците отвън - все още затруднява много хора. Системата работи в 80 тролея, 20 трамвая и 40 автобуса. Западният пример показва, че тази технология пести енергия и се грижи за комфорта на пътниците, когато няма нужда да се отварят вратите на всяка спирка.
От Центъра за градска мобилност въведоха период за адаптация, в който водачите на превозните средства отваряха вратите автоматично при затруднения на пътниците. Този период обаче приключи в началото на декември, което предизвика дискомфорт в много от тях.
Ивета Желязкова: Възрастните хора се замислят защо вратите не се отварят, тичат между вратите. Весело е.
Иво Ефтимов: Как си отворихте първия път? - С шут.
Мадлен Савова: От време на време забравяме, но се сещаме после.
В обществения транспорт има залепени стикери, които обозначават бутоните, а в трамваите се излъчва и информационен клип, който показва как се борави с тях.
На вратите има бутони и за хора в инвалидни колички. Те са разположени по-ниско от другите и се активират, когато светнат в зелено.
След въвеждане на системата в началото на ноември, мненията на столичани бяха противоречиви.
От Центъра за градска мобилност обясниха, че не планират нови промени и очакват до края на годината пътниците да се адаптират към новата система.