При картелни споразумения да се носи наказателна отговорност, а всички нормативни актове на държавно и местно ниво да бъдат съгласувани с Комисията за защита на конкуренцията.
Петко Николов - председател на КЗК: "Наказателната отговорност винаги трябва да се налага на физическите лица, които представляват компании, чиито компании участват в тези забранени споразумения. От друга страна нашата комисия ще остане, като орган, който административно ще санкционира компаниите вече - имуществено - затова, че те участват в едно такова забранено споразумение".Най-сигурният начин да се докаже картел е внезапна проверка в заподозряната фирма. Преди това обаче съдът трябва да даде разрешение.
Дарин Станков - директор на дирекция "Антитръст и концентрации" в КЗК: "Мога да кажа, че в почти всички случаи оставаме неприятно изненадани ние, че всъщност предприятията знаят за нашето предстоящо идване. Всъщност съдът уведомява страните за издаденото разрешение. Може би тука се крие разковничето на това, че ние нямаме разкритие в последно време на огромни картели".Според КЗК това трябва да се промени. Трябва и задължително да се съгласуват всички нормативни актове, защото институциите не се съобразявали със становищата за нарушаване на конкуренцията. Като пример беше посочен Законът за автомобилните превози.
Кирил Пангелов - директор на дирекция „Правни анализи и политика на конкуренцията" в КЗК: "Бе въведено правомощие за общинските съвети да определят максимални цени за таксиметровите услуги в общините и дори да определят квота- т.е. брой на таксиметровите превозвачи. Това за нас е тежко ограничение на конкуренцията."От КЗК съобщиха още, че все още се работи по производството срещу трите ЕРП-та за господстващо положение, окончателното решение ще бъде съгласувано с Брюксел.