При рекламирането на страната ни през тази година ще се наблегне на културно-историческите маршрути, както и на развитието на зимния туризъм. Това съобщи в Монтана министър Николина Ангелкова, която се срещна с представители на туристическия бранш и местната власт.
61 процента от българите предпочитат да пътуват в България. Затова Министерството на туризма е започнало кампания за популяризирането на 50 малко познати туристически обекта в страната. Сред тях са и крепостта "Монтанезиум" в Монтана, Слънчевата градина във Вършец и дестинация Чипровци.
Николина Ангелкова, министър на туризма: Вярвам, че с обединени усилия ние със сигурност може да направим това място много разпознаваемо, много посещаемо по примера на други подобни обекти, така че то от своя страна да доведе до развитието на туризма.
Министър Ангелкова обяви, че трябва да бъде въведена символинча сума за вход на подобни туристически обекти, която да подпомогне тяхната поддръжка. Развитието на зимния туризъм и изграждането на ски писти в този район на България също е важен приоритет.
Николина Ангелкова, министър на туризма: Потенциалът е огромен. Не е само Банско, Пампорово или Витоша. Всички тези малки и големи населени места имат нужда да развиват максимално целия си потенциал и министерството категорично подкрепя развитието на ски туризма, на планинския туризъм на територията на цялата страна.
Сега се подготвят промени на Закона за туризма. Очаква се новите моменти да бъдат представени за обсъждане до края на юни и да бъдат приети до края на годината.