ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Електроинженер сигнализира за проблем в работата на електромерите

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 01:31 мин.
У нас

Пенсиониран електроинженер от Силистра сигнализира за проблем в работата на електромерите, в резултат на който в сметката на потребителите се начислява повече енергия.

Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
Пенсиониран електроинженер от Силистра сигнализира за проблем в работата на електромерите, в резултат на който в сметката на потребителите се начислява повече енергия. Валентин Железов е категоричен, че електромерите могат да бъдат манипулирани и настоява компетентните органи да направят проверка. От Енерго-Про във Варна направиха проверка по сигнала и казаха, че електромерът на Железов е изправен и с валидна метрологична проверка. В продължение на 1 месец Валентин Железов засичал показанията на своя електромер два пъти дневно по едно и също време и записвал числата в таблица. Така се натъкнал на странен факт. Валентин Железов: Забелязах, че когато едната тарифа не работи същевременно върху нея се начислява някаква, макар и минимална, но някаква стойност... допълнителната енергия, която се начислява върху двете тарифи в момента в който те не работят се равнява на 22 киловата за 1 месец. Валентин подал жалба в Енерго-Про. Последвалата проверка установила, че часовникът на електромера не е настроен на актуалното часово време. Техниците го сверили и заявили, че проблемът е отстранен. Валентин обаче не е съгласен. Той твърди, че неправомерно начислената консумация не зависи от настройката на часовника. Валентин Железов: Никой не се е хванал точно това да поглежда-дали има някаква разлика, когато спира да работи едната тарифа и в момента, в който започва да работи, дали тогава се явява в тази тарифа някаква разлика. Никой не го е правил това нещо не е обръщал внимание. Всеки засича числата за да провери дали му отчитат правилно или неправилно консумацията. По наш сигнал от Енерго-Про отново провериха. В писмения отговор, изпратен по електронната поща, от дружеството дават същото обяснение - часовникът на електромера е превключвал от дневна на нощна тарифа с 15 минути закъснение и това е причината клиентът да намира несъответствие, пишат от Енерго-Про. Той обаче не е ощетен, твърдят от дружеството и допълват, че електромерът е изправен и е с валидна метрологична проверка. Валентин обаче пита означава ли това, че уредът работи точно и не трябва ли при констатиран проблем електромерът да бъде подложен на метрологична проверка. Валентин Железов: Това е съвсем проста работа манипулацията на електромера. И доколкото съм чувал от хора, работещи в енергото, че електромера могат да го въртят от енергото, както намерят за добре... иначе как се явяват тези сметки по 500-600 лева. БНТ: Като потребител имате ли доверие на електроразпределителното дружество, че измерва точно и не ви лъже? Валентин Железов: Не, не определено не. Валентин настоява при съмнения за манипулации проверката да се извършва от независим орган, а не от служители на електроразпределителното дружество. Той смята, че държавните органи трябва да обърнат внимание и да проучат поставения от него проблем, защото е възможно той да засяга стотици граждани. Мъжът каза, че се е опитал да потърси правата си чрез комисията за защита на потребителите, но от там заявили, че с монополисти не се занимават.

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?