Оказва се, че търговците увеличават продажбите си и чрез музика. Проучване на Сити Юнивърсити Лондон показва, че чрез определени мелодии може да се създават емоции, които да направят определена марка по-предпочитана от друга. Този трик вче се прилага и у нас.
Луксозни щандове, богат избор и големи намаления. Обикновено търговците привличат вниманието ни с тези неща. Влияние върху нашия избор обаче оказва и музикалния фон.
Музикантите от група "Блуба Лу" работят по проекти свързани с така наречения аудиобранд. Преди да започнат да композират първо измерват акустиката в търговското помещение. Значение оказват дори и цветовете, но най-важно е да се неутрализира шума на околната среда. Използват най-често пиано, маримба и китара. А ето какъв е резултатът.
Според проучвания подходящата музика може да увеличи продажбите с 28%. Обяснението е просто - всяка една мелодия влияе върху емоциите ни. Подобни са и наблюденията на търговците.
Според експерти в областта на аудиодизайна тайната се крие във вибрациите, които музикалното произведение излъчва.
Изследванията върху влиянието на музиката показват, че когато темпото е бавно клиентите се движат по-бавно и прекарват повече време в магазина. При по-силен звук, например, клиентите се задържат по-малко време. Фоновата музика пък предразполага дамите и възрастните хора.
Музикантите признават, че у нас аудиобрандът в търговията тепърва навлиза. И засега в повечето магазини пускат произволно избрана музика, която не оказва особен ефект върху нашия избор.