ИЗВЕСТИЯ

Моите новини
Модната легенда Джорджо Армани почина на 91 години
Чете се за: 01:32 мин.

ЗАПАЗЕНИ

Музиката продава

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 00:49 мин.
У нас

Оказва се, че търговците увеличават продажбите си и чрез музика.

Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
Оказва се, че търговците увеличават продажбите си и чрез музика. Проучване на Сити Юнивърсити Лондон показва, че чрез определени мелодии може да се създават емоции, които да направят определена марка по-предпочитана от друга. Този трик вче се прилага и у нас. Луксозни щандове, богат избор и големи намаления. Обикновено търговците привличат вниманието ни с тези неща. Влияние върху нашия избор обаче оказва и музикалния фон. Музикантите от група "Блуба Лу" работят по проекти свързани с така наречения аудиобранд. Преди да започнат да композират първо измерват акустиката в търговското помещение. Значение оказват дори и цветовете, но най-важно е да се неутрализира шума на околната среда. Използват най-често пиано, маримба и китара. А ето какъв е резултатът. Според проучвания подходящата музика може да увеличи продажбите с 28%. Обяснението е просто - всяка една мелодия влияе върху емоциите ни. Подобни са и наблюденията на търговците. Според експерти в областта на аудиодизайна тайната се крие във вибрациите, които музикалното произведение излъчва. Изследванията върху влиянието на музиката показват, че когато темпото е бавно клиентите се движат по-бавно и прекарват повече време в магазина. При по-силен звук, например, клиентите се задържат по-малко време. Фоновата музика пък предразполага дамите и възрастните хора. Музикантите признават, че у нас аудиобрандът в търговията тепърва навлиза. И засега в повечето магазини пускат произволно избрана музика, която не оказва особен ефект върху нашия избор.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?