ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Предлагат алтернативна реформа в БДЖ

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 01:36 мин.
У нас

Изцяло нов "Български железопътен холдинг", в който да се влеят БДЖ и НКЖИ, да поеме управлението на железопътния транспорт в България.

Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
Изцяло нов "Български железопътен холдинг", в който да се влеят БДЖ и НКЖИ, да поеме управлението на железопътния транспорт в България. Това предлагат в Стратегия за реформи екип от експерти, начело с бившия директор на БДЖ Йордан Мирчев. За да се спаси железницата, екипът предлага общините да заявяват дали и колко влака ще са им необходими месечно, а по губещите линии да се движат вагони, превърнати в мотриси. Екипът на професор Йордан Мирчев предлага: - през 2015 г. да се разработи изцяло нова транспортна схема, която да отчете къде колко хора и колко често пътуват с влак; - през 2016 г. 160 пътнически влака да бъдат рециклирани и част от тях - превърнати в шинобуси; - през 2017 г. да се купят нови влакове само за дълги разстояния. Губещите линии да бъдат закрити.
проф. Йордан Мирчев, бивш директор на БДЖ: "Колкото и да са финансово зле общините, те трябва да са заинтересовани, да направят едно сдружение всички общини, през които минава дадената жп линия и се обслужва от пътнически влакове, и по някакъв начин да се промени статута. Защото ако това не го направят, не оставят друга възможност освен линията да бъде закрита". 
Предложението на професор Мирчев е новите влакове Сименс да се движат по крайградските линии, а за по-дългите да бъдат закупени нови влакове - които да развиват до 160 км. в час. Едно е ясно, според синдикатите - нови влакове трябва да се купят, но трябват не 350, а 600 милиона.
Петър Бунев, председател на Синдиката на железничарите - КНСБ: "То е без алтернатива това. Всички са наясно с диагнозата защо БДЖ не е добре. БДЖ не е добре, защото не е конкурентоспособен, а една от причините да не е конкурентоспособен е точно подвижният състав. Ето, сега сме в една от новите мотриси - виждате каква е разликата между тази и другите - стари".
Не луксозна, а надеждна железница ни трябва, казва бившият шеф на Националната жп компания Симеон Ананиев, който твърди, че отчаяно се нуждаем от нова транспортна схема.
Симеон Ананиев, председател на Форум за балкански транспорт и инфраструктура: "От това ние трябва да изходим - колко са хората за Пътнически, къде живеят, с какво пътуват? Ще трябва да отчетем и народопсихологията. Оказва се, че българският народ предпочита здрави и евтини, а не луксозни. - Железници. - Да". 
Изцяло нова структура и на Товарни превози, предлага професор Йордан Мирчев. Губещата с главоломни темпове компания или трябва да се преструктурира, или да се приватизира.
проф. Йордан Мирчев, бивш директор на БДЖ: "Пазарното поведение на държавния превозвач е под всякаква критика за разлика от частните превозвачи, които гонят и търсят диалог с клиентите на жп услугата". 
Петър Бунев, председател на Синдиката на железничарите - КНСБ: "Там имаме голям проблем. Проблемът е голям, защото аз не знам какво се случи, но в последните 3-4 месеца имаме срив с около 30% на оборота на товарите и на средствата". 
Стратегията си за реформа екипът на проф. Мирчев ще внесе в Транспортната комисия. Планът за реформи на БДЖ и Транспортното министерство още се чака.

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?