НОВИНИ

Предлагат алтернативна реформа в БДЖ

Изцяло нов "Български железопътен холдинг", в който да се влеят БДЖ и НКЖИ, да поеме управлението на железопътния транспорт в България.

Снимка:
bnt avatar logo
от БНТ
19:32, 04.03.2015
Чете се за: 01:36 мин.
У нас
Изцяло нов "Български железопътен холдинг", в който да се влеят БДЖ и НКЖИ, да поеме управлението на железопътния транспорт в България. Това предлагат в Стратегия за реформи екип от експерти, начело с бившия директор на БДЖ Йордан Мирчев. За да се спаси железницата, екипът предлага общините да заявяват дали и колко влака ще са им необходими месечно, а по губещите линии да се движат вагони, превърнати в мотриси. Екипът на професор Йордан Мирчев предлага: - през 2015 г. да се разработи изцяло нова транспортна схема, която да отчете къде колко хора и колко често пътуват с влак; - през 2016 г. 160 пътнически влака да бъдат рециклирани и част от тях - превърнати в шинобуси; - през 2017 г. да се купят нови влакове само за дълги разстояния. Губещите линии да бъдат закрити.
проф. Йордан Мирчев, бивш директор на БДЖ: "Колкото и да са финансово зле общините, те трябва да са заинтересовани, да направят едно сдружение всички общини, през които минава дадената жп линия и се обслужва от пътнически влакове, и по някакъв начин да се промени статута. Защото ако това не го направят, не оставят друга възможност освен линията да бъде закрита". 
Предложението на професор Мирчев е новите влакове Сименс да се движат по крайградските линии, а за по-дългите да бъдат закупени нови влакове - които да развиват до 160 км. в час. Едно е ясно, според синдикатите - нови влакове трябва да се купят, но трябват не 350, а 600 милиона.
Петър Бунев, председател на Синдиката на железничарите - КНСБ: "То е без алтернатива това. Всички са наясно с диагнозата защо БДЖ не е добре. БДЖ не е добре, защото не е конкурентоспособен, а една от причините да не е конкурентоспособен е точно подвижният състав. Ето, сега сме в една от новите мотриси - виждате каква е разликата между тази и другите - стари".
Не луксозна, а надеждна железница ни трябва, казва бившият шеф на Националната жп компания Симеон Ананиев, който твърди, че отчаяно се нуждаем от нова транспортна схема.
Симеон Ананиев, председател на Форум за балкански транспорт и инфраструктура: "От това ние трябва да изходим - колко са хората за Пътнически, къде живеят, с какво пътуват? Ще трябва да отчетем и народопсихологията. Оказва се, че българският народ предпочита здрави и евтини, а не луксозни. - Железници. - Да". 
Изцяло нова структура и на Товарни превози, предлага професор Йордан Мирчев. Губещата с главоломни темпове компания или трябва да се преструктурира, или да се приватизира.
проф. Йордан Мирчев, бивш директор на БДЖ: "Пазарното поведение на държавния превозвач е под всякаква критика за разлика от частните превозвачи, които гонят и търсят диалог с клиентите на жп услугата". 
Петър Бунев, председател на Синдиката на железничарите - КНСБ: "Там имаме голям проблем. Проблемът е голям, защото аз не знам какво се случи, но в последните 3-4 месеца имаме срив с около 30% на оборота на товарите и на средствата". 
Стратегията си за реформа екипът на проф. Мирчев ще внесе в Транспортната комисия. Планът за реформи на БДЖ и Транспортното министерство още се чака.
Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge

Още У нас

Първан Симеонов: Пеевски сам по себе си е изолиран, няма нужда от „санитарен кордон“ около него
Първан Симеонов: Пеевски сам по себе си е изолиран, няма нужда от „санитарен кордон“ около него
09:10, 17.11.2024
Чете се за: 02:10 мин.
В месеца за борба с диабета: Безплатно измерване на кръвната захар
В месеца за борба с диабета: Безплатно измерване на кръвната захар
08:16, 17.11.2024
Чете се за: 01:30 мин.
Съдбата на Бузлуджа: Местен референдум решава бъдещето на монумента
Съдбата на Бузлуджа: Местен референдум решава бъдещето на монумента
08:10, 17.11.2024
Чете се за: 01:10 мин.
Мъгливо утро на много места в страната
Мъгливо утро на много места в страната
07:36, 17.11.2024
Чете се за: 01:40 мин.
"Пътят на надеждата": Диагностицират трудно рядко кръвно заболяване, описано в медицината преди 100 години
"Пътят на надеждата": Диагностицират трудно рядко кръвно заболяване, описано в медицината преди 100 години
22:06, 16.11.2024
Чете се за: 03:42 мин.
Стотици бездомници спят по улиците на София, а центровете за настаняване са празни. Какво не е наред?
Стотици бездомници спят по улиците на София, а центровете за настаняване са празни. Какво не е наред?
21:24, 16.11.2024
Чете се за: 14:15 мин.
Започна Нощта на театрите, провежда се в над 10 града
Започна Нощта на театрите, провежда се в над 10 града
20:49, 16.11.2024
Чете се за: 04:17 мин.
Първа публична поява на диригента Левон Манукян, обвиняем по скандала с източването на театрите
Първа публична поява на диригента Левон Манукян, обвиняем по скандала с източването на театрите
20:35, 16.11.2024
Чете се за: 00:25 мин.
Ново гражданско движение иска България да стане президентска република
Ново гражданско движение иска България да стане президентска република
20:28, 16.11.2024
Чете се за: 00:47 мин.
Ожесточава се битката между Делян Пеевски и Ахмед Доган
Ожесточава се битката между Делян Пеевски и Ахмед Доган
20:14, 16.11.2024
Чете се за: 04:40 мин.
Живот от пепелта: Как ще посрещнат зимата останалите без дом жители на опожареното село Воден?
Живот от пепелта: Как ще посрещнат зимата останалите без дом жители на опожареното село Воден?
20:05, 16.11.2024
Чете се за: 05:15 мин.
Атанас Атанасов: Г-н Борисов, ако сте мъж и сте държавник, да седнем на една маса и да развържем всички възли
Атанас Атанасов: Г-н Борисов, ако сте мъж и сте държавник, да седнем на една маса и да развържем всички възли
19:57, 16.11.2024
Чете се за: 02:27 мин.
Топ 24
Най-четени
Конференция на ЮНЕСКО за правата на жените
Конференция на ЮНЕСКО за правата на жените
Президентът проведе консултации с Реформаторския блок
Президентът проведе консултации с Реформаторския блок