ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Тема с продължение: Ощетени ли са железниците заради неизгодни застрахователни договори (ОБЗОР)

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 01:35 мин.
У нас

След като вчера ви показахме как, според одит на Министерството на транспорта, БДЖ е ощетена от застрахователни договори, сключени през 2011 г.

Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
След като вчера ви показахме как, според одит на Министерството на транспорта, БДЖ е ощетена от застрахователни договори, сключени през 2011 г., днес продължаваме по темата. Бившият директор на Холдинга Християн Кръстев, по чието време е извършена проверката, заяви, че е предоставил на одиторите цялата налична информация за споразуменията към август 2014 г. Припомняме, одитният доклад на Транспортното министерство констатира, че договорите за допълнителна застраховка са неизгодни, тъй като покриват щети по влаковете, само докато те са на депо, а не в движение. Бившият директор на БДЖ Християн Кръстев твърди, че проверяващият екип е имал достатъчно време да прегледа цялата документация по сключените застрахователни договори. Нещо повече - полиците са били обект на проверка и в първия одит за финансовото състояние на БДЖ. И двата одита са поръчени от Министерството на транспорта. Християн Кръстев, бивш изп. дир. на БДЖ: "Два месеца може би преди това те също се запознаваха и разглеждаха тази процедура по одита, избора на застраховател по застраховането на подвижен състав и др. видове застраховки. - Два месеца преди стартирането на одита? - Точно така. Те правиха друг одит. - Финансов. - Финансов одит на база обществените поръчки. Проверяващото звено работи в тясна координация с бившия вътрешен одитор в БДЖ Иво Ленков. Иво Ленков, бивш гл. одитор в БДЖ: "Мога да твърдя, че одитът е пълен, защото лично аз съм съдействал на този екип всичко каквото са изисквали от нас аз съм го давал. Абсолютно всякакви справки и не е уместно да се говори, че малко им било времето и абсолютно всичко, каквото са поискали, аз съм го дал". Християн Кръстев твърди, че научава за ограничения обхват на застраховката през януари 2014-а. Тогава товарен влак дерайлира край гара Мусачево и се оказва, че композицията не е застрахована за материални щети. Затова през септември Кръстев допълва договора с "Булстрад",така че влаковете да са допълнително застраховани за щети в движение. Християн Кръстев, бивш изп. дир. на БДЖ: "З,5 млн. мисля, че е договорът. Включва всички локомотиви и вагони, които не бяха включени в експлоатация по застраховането". Иво Ленков, бивш вътрешен одитор в БДЖ: "В застраховането, в зависимост от риска, който искате да застраховате, застрахователят има едни таблици и по тях". Синдикатите питат защо изобщо е сключена допълнителната застраховка за щети по влаковете, докато те са на депо, при положение, че там има охрана. Петър Бунев, председател на Синдиката на железничарите - КНСБ: "Защо трябва да бъдат застраховани в депата, това е пълно безсмислие, по-добре въобще да не бъдат застраховани, аз например моя стара кола не си я застраховам каско, правя само задължителната Гражданска отговорност, която е задължителна и знаем за какво става въпрос". Според Кръстев, каквото и да покажат нови проверки в БДЖ, констатациите в одита от 2014-а няма как да бъдат заличени. Вижте и още в обзора на Александър Марков и оператора Христо Златков.

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?