Днес отбелязваме световния ден на потребителите.
Драгомир Петров, директор търговска мрежа: Клиентът има право при три постъпили повреди и настояща четвърта да изиска връщане на сумата или замяна с нов уред.Ако дефектът възникне през първите шест месеца, то той се предполага, че е фабричен. След това обаче може да имаме проблем с връщането на стоката.
Игнат Арсенов, директор на Европейския потребителски център: Вече много търговци взеха да не признават гаранцията на потребителите, а да искат потребителите да извършат допълнително експертиза, което струва пари, за да се докаже дефектът. Тук много трудно се доказва мокрена ли е стоката, счупена ли е.През 2014 г. в Комисията за защита са били подадени близо 18 000 жалби. Почти половината са били срещу телекомуникационни компании. Голям е проблемът и с рекламациите. През тази година предстоят законодателни промени, които да решават споровете по-бързо чрез помирителни комисии.
Иван Бъчваров, главен секретар на КЗП: Така извънсъдебно и по-експедитивно да бъдат решавани тези въпроси. Това е промяна, която до средата на тази година трябва да бъде факт.През 2014 г. комисията е е установила 112 нелоялни търговски практики и е съставила малко над 3 000 акта за нарушения.