ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Жалбите срещу търговците у нас се увеличават

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 01:07 мин.
У нас

Днес отбелязваме световния ден на потребителите.

Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
Днес отбелязваме световния ден на потребителите. Данни на Комисията за защита на потребителите показват, че жалбите срещу търговците у нас се увеличават. През 2014 г. са регистрирани близо 18 хиляди сигнала от недоволни клиенти. От тази година споровете ще се решават по-бързо заради законодателни промени. Преди няколко дни Елза купува чопър. У дома обаче забелязва, че той не отговаря на рекламата и решава да го върне. В този случай Елза може да разчита единствено на лоялността на търговците. Ако уредът беше купен от интернет сайт, можеше да го върне в 14-дневен срок. В  магазина отчитат ръст на онлайн продажбите именно заради тази възможност, но споделят, че има и ограничения. При купена стока от магазин може да я върнем само при повреда. По закон всички стоки имат две години гаранция.
Драгомир Петров, директор търговска мрежа: Клиентът има право при три постъпили повреди и настояща четвърта да изиска връщане на сумата или замяна с нов уред.
Ако дефектът възникне през първите шест месеца, то той се предполага, че е фабричен. След това обаче може да имаме проблем с връщането на стоката.
Игнат Арсенов, директор на Европейския потребителски център: Вече много търговци взеха да не признават гаранцията на потребителите, а да искат потребителите да извършат допълнително експертиза, което струва пари, за да се докаже дефектът. Тук много трудно се доказва мокрена ли е стоката, счупена ли е.
През 2014 г. в Комисията за защита са били подадени близо 18 000 жалби. Почти половината са били срещу телекомуникационни компании. Голям е проблемът и с рекламациите. През тази година предстоят законодателни промени, които да решават споровете по-бързо чрез помирителни комисии.
Иван Бъчваров, главен секретар на КЗП: Така извънсъдебно и по-експедитивно да бъдат решавани тези въпроси. Това е промяна, която до средата на тази година трябва да бъде факт.
През 2014 г. комисията е е установила 112 нелоялни търговски практики и е съставила малко над 3 000 акта за нарушения.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?