НОВИНИ

Транспортният министър предлага двойно повече часове по кормуване

Да се увеличат двойно часовете по кормуване и да се върне практическото обучение на полигони за кандидат-шофьорите.

Снимка:
bnt avatar logo
от БНТ
11:49, 28.05.2015
Чете се за: 07:30 мин.
У нас
Да се увеличат двойно часовете по кормуване и да се върне практическото обучение на полигони за кандидат-шофьорите. За това се обяви транспортният министър Ивайло Московски. Министерството работи по законодателни промени с цел по-ефективен контрол върху шофьори, обучаващи фирми и технически сервизи. Шофьори с по няколко нарушения да попадат в графата "системен нарушител", да се изготви черен списък за технически сервизи, които си затварят очите за опасни автомобили, повече часове по кормуване за кандидат-шофьори. За това се обяви транспортният министър Ивайло Московски. Техническият пункт в Елхово, през който е минал на проверка автобусът-убиец от Бакаджика преди 6 години, продължава да работи, но още днес ще бъде проверен.
Ивайло Московски, министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията: "За конкретния случай искам да кажа, че документация или въобще, заключения по органите от разследването не са предадени към АИ, на базата на което да отнемем лиценза или затворим пункта, тъй като и към момента отговаря на техническите изисквания да съществува като пункт". 
Книжки продължават да се купуват, констатира Московски. В момента ДАНС и Автомобилната администрация провеждат мащабна операция в цялата страна против подобни схеми. До дни се очаквали резултати.
Ивайло Московски, министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията: "Аз се надявам този тип разследване да приключи с арести на хората, които се занимават с това, предполагам много скоро, тъй като имаме информация, че много активно работят колегите". 
От 2 месеца са в ход масови проверки на училищни автобуси и по граничните пунктове. Проверени са 1000 автобуса, а по пунктове са съставени актове за 50 000 лева. Работи се и по въвеждането на тол система по пътищата, така че да се изравнят таксите между жп и автомобилния транспорт и железниците отново да станат привлекателни за превоз на товари.
Ивайло Московски, министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията: "На 1000 т. излиза почти два пъти по-скъпо да се превози транзитен товар от Капитан Андреево до Калотина, което е абсурдно. Няма логика с влака да ти е два пъти по-скъпо да превозиш товар. Това са 50 камиона, тия 50 камиона ви причиняват трафик, предпоставка за ПТП-та, екология и т.н. А те всъщност си плащат по 10 евро да преминат през територията на д-вата, което е абсолютно никакъв приход. На АПИ тия пари не им стигат да поддържат пътя".
До дни за гласуване в Парламента ще бъде внесена 7-годишната Стратегия за развитие на БДЖ, обяви Московски. Ремонтите по магистралите са денонощни. Трите участъка от "Марица" били спрени за преасфалтиране, тъй като никой нямало да прави компромис с качеството на строителството, заключи транспортният министър. *** *** *** *** *** Пълен текст на интервюто БНТ: Констатация, която чухме - пунктът в Елхово продължава да работи, макар че беше констатирано, че те са издали разрешение за превоз на този автобус-убиец в Бакаджика. Можете ли да поемете ангажимент да бъде извършена нова проверка най-малкото на този пункт? Аз съм убеден, че проверки се извършват, още днес ще се разпоредя конкретно на този пункт да бъде извършена допълнителна такава проверка. За конкретния случай искам да кажа, че документация или въобще, заключения по органите от разследването не са предадени към АИ, на базата на което да отнемем лиценза или затворим пункта, тъй като и към момента отговаря на техническите изисквания да съществува като пункт. Ако се извършват нарушения при техническите прегледи, то това е информация, която би трябвало да ни се подаде от органите по разследването и съм категоричен, че на секундата ще бъде отнет такъв лиценз, ако ни предоставят тези доказателства. Поемам ангажимента да се направи тази проверка, но пак ви казвам, ако този пункт отговаря технически на всички изисквания за неговото лиценциране, ако отнемем без основание, т.е. ние имаме право да отнемем лиценза, ако някое от технич. изисквания не съответстват по регламента. Ако го направим, технич. пункт ще заведе дело срещу нас и ще си възстанови лиценза. БНТ: Пунктът е от едната страна. От другата, обаче, е фирмата превозвач, която след отнемане на лиценза е била пререгистрирана пак на същия адрес, пак със същите собственици. Има ли начин тази порочна практика да бъде спряна или чисто законово това не е регламентирано? Ние при всички положения бихме реагирали, ако ни се подаде инфо от органите по разследването, ние нямаме възможност да правим такова разследване и да забраним. Теоретично би могъл да се направи черен списък от хора, които да не могат да извършват тази дейност, ако законово се регламентира тази дейност, съгласен съм, привърженик съм на доста рестриктивни мерки по отношение безопасността и живота на гражданите, такаче в мое лице може да видите доста радикален човек за мерки за ограничаване на тези практики. БНТ: Тоест признавате дупката в закона на този етап? Аз искрено се надявам, че колегите в парламента, подали сме доста инфо, която комплексно решава темата с безопасността, тя не е свързана само със ЗДП, касае и НК, ЗАНН, според мен, разбира се, самите ние можем да провокираме измененията, които са необходими, но е най-добре да има широк дебат и консенсус по промените в тези закони, тъй като само в една от тези три части, ако се направи промяна, няма да доведе до нищо. Трябва мн. комплексен подход, аз съм сигурен, че трябва да се въвеве термин системен нарушител, където при определени правила да се отнема правоспособността, да се прецизира системата за санкциониране през точковата система. Да се диференцират глобите и санкциите, които се налагат, така че за елементарни нарушения да са по-малки глобите, за по-тежки - да са много тежки. полигони. БНТ:На фона на тези юридически обмисляния за промени в законите войната по пътищата си продължава, и то с пълна сила. Предвид всички катастрофи, които се случиха, смятате ли, че трябва да се върне като част от курсовете по курмуване полигонът? Моето лично мнение - да, не знам дали в онзи вид, в който съществуваха преди, но много голяма част от времето на водачите не е в извънградско шофиране, а в градско. Което изисква притежаване на способности, които на практика се научават именно на полигон. Моето лично мнение е, да, трябва да се върнат полигоните в разумен, разбира се, обем и приемлив вариант. Доколкото чувам Асоц. на компаниите, които обучават водачи, не са много съгласни, но аз си казвам моето мнение. Ама аз не бих правил компромиси, ако става въпрос за безопасност и човешки живот, така че казвам ви - аз съм склонен да подкрепя доста радикални мерки. Разбира се, не казвам, че е задължително да намалее пазарът на тези компании, но вероятно и те трябва да направят повече от себе си, за да гарантират едно добро обучение, включително да се увеличат часовете за обучение, според мен, са прекалено малко. Според мен, поне с 50% часовете, които в момента са необходими за даване на правоспособност, трябва да се увеличат. БНТ: Докато влязат в сила тези промени, въобще ако влязат, ще направите ли проверка на всички фирми, които правят обучение на шофьори, за да си дадете ясна сметка колко от тях правят компромиси и спестяват голяма част от обучението? Проверки постоянно се правят, отпреди 2 месеца сме започнали с тематични проверки, бяхме на училищните автобуси, там се проверени над 1000 училищни автобуса, бяха съставени над 40 акта, за последния месец започнахме проверки по темата нерегламентирани превози, особено на граничните пунктове, лабораториите на автомобилна администрация бяха на Капитан Андреево, Кулата, Калотина, там са съставени актове за над 50 хил. лв. Абсолютно регулярно се правят всички такива тематични проверки, ще се направят проверки и за темата, за която говорим сега. Искам да кажа, че действително съществуват и нерегламентирани практики особено при получаване на книжките. Мога да твърдя, че в момента колегите от ДАНС заедно с АИ имат сериозни разработки в цялата страна. Съвсем скоро ще има и резултат от тези проверки. БНТ: Къде най-често се купуват книжки? От предния мандат беше нашумяло, беше станало популярно, че във Враца се практикува това. Към днешна дата не мога да кажа, имаме сигнали за няколко града, но не бих ги цитирал, тъй като там се правят проверки в момента и... Аз се надявам този тип разследване да приключи с арести на хората, които се занимават с това, предполагам много скоро. БНТ: В листовките има безумни въпроси, които не носят абсолютно никакво практическо съдържание на бъдещите шофьори. По този повод и от Асоциацията за квалификация на автомобилистите настояват за промяна. Сутринта показахме един наш експеримент - хора с по 10 гтодини шофьорски опит не могат да решат част от въпросите. Мислите ли, че трябва да има промяна в това отношение? Да, и съм съгласен да седнем и да я направим тази промяна в най-скоро време, за да бъдем актуални и адекватни към условията. Динамичен си е животът, при различни условия се намират водачите на превозни средства, изпитите трябва да бъдат адекватни съм обстановката. Каквото може, сме започнали да го правим. Разбира се, има процеси, които по независещи от нас причини са забавени, но в най-скоро време ще се случат, защото например ел. провеждане на изпитите не можа да се въведе навсякъде в цялата страна, до края на годината ще стане с таблетите. И респективно там, където не е въведено, съществуват корупционни практики. Иначе технич. пунктове вече са оборудвани навсякъде с видеонаблюдение, то е онлайн, колегите от АИ могат да наблюдават директно извършването... БНТ: Да не стане като с матурите - има видеонаблюдение, пък масово се преписва. Където работят хора, винаги съществува този риск, но така практики ще бъдат сведени до минимум. БНТ: За да продължим с безопасността и да преминем към магистралите, защо днес имаше риск да не откриете лот 2 на АМ "Марица"? Това е доказателство, че не правим компромиси с качеството. На 3 места имаше една машина робот, която измерва качеството на настилката, на 3 места се констатираха неравности, фрезоваха се и се преасфалтираха. Който е виновен, си е отстранил дефекта, но е хубаво, че системата на контрол е такава, че не се допускат. Вероятно изпълнителят е пряко виновен, след това надзорната фирма не е успяла да констатира това. Респективно АПИ го е намерила. По договор си има гаранционен период, те са длъжни да си отстраняват, не е нещо, което да не се случва, това е строителство. БНТ: До 15 юли, срокът, който премиерът постави за магистрала "Тракия", ще успеете ли да го спазите? "Тракия" би трябвало да се спази, защото включително и аз пътувах, денонощно се работи. БНТ: Алтернатива на пътуването по магистралите е пътуването с влак. Безопасно ли е то, без да се налага да премълчавате нещо? Безопасно е, абсолютно, гарантирам го. В следващите 3-4 години ще продължи да има затруднение въбоще по графиците на движение, тъй като се изпълняват основни проекти по коридорите. Изграждаме новата инфраструктура. Като държава ние силово сме изтласкали товаропотоци и пътникопотоци по път вместо по жп, тъй като начинът на тарифиране е много различен. Винетките със сигурност не са достатъчни като приходи, за да се поддържа пътната мрежа, там трябва да се върви към тол система, най-справедливият начин, колкото се пътува, толкова се ползва и тежкотоварният трафик да бъде тарифиран по друг начин, тъй като в железницата имаме инфраструктурни такси, тол система, която нашите такси средни са за Европа, не са нито високи, нито ниски и въпреки това предпочитанието на компаниите е да возят по път вместо по железница, което е абсурдно, защото по цял свят се предпочита железницата. Но аз искрено се надявам Световната банка разработва концепция за тол система по пътищата, най-малкото поне транзитните трафици да минат по жп транспорт, ние до 4-5 години ще бъдем готови с това направление от сръбска граница до турска граница и порт Бургас, с нова инфраструктура железопътна, почти над 1,5 млрд. инвестиции. БНТ: С финансови механизми ще принудите превозвачите да превозват по железния път, а не по магистралите? Ние с финансови механизми сме ги принудили да се преместят от влак към пътища, което... На 1000 т. излиза почти два пъти по-скъпо да се превози транзитен товар от Капитан Андреево до Калотина, което е абсурдно. Няма логика с влака да ти е два пъти по-скъпо да превозиш товар. Това са 50 камиона, тия 50 камиона ви причиняват трафик, предпоставка за ПТП-та, екология и т.н. А те всъщност си плащат по 10 евро да преминат през територията на д-вата, което е абсолютно никакъв приход. На АПИ тия пари не им стигат да поддържат пътя. Затова трябва да се балансира това, убеден съм, че ще стане в следващите 1-2 години като концепция, за да може през това време да си оздравим железницата, ние до няколко седмици ще внесем в НС 7-годишната стратегия за оздравянаен на БДЖ, имахме тежки срещи с кредиторите, предложили сме вариант за разсрочване на задъбженията. Ако всичко това стане и НС приеме тази стратегия, означава, че за следващите 7 години железницата ще инвестира в нов подвижен състав, нови влакове, инфраструктурата ще бъде завършена, ще си имаме влакове за 200 км. в час, на съответната инфраструктура, и ако политиката на д-вата балансира и таксуването между железница и пътища, съм сигурен, че ще имаме един стабилен и устойчив жп транспорт. БНТ: Хора ще съкращавате ли? Целево няма да съкращаваме хора. Ние имаме програма, която ще спазваме. Със сигурност, заложили сме, че от 2-те компании Пътнически и Товарни по 600 човека в следващите 7 години трябва да се съкратят, но ще стане естествено - пенсиониране. БНТ: Опашката на "Капитан Андреево". Стопи се от 22 на 6 км. след появята на Ваньо Танов там. На какво се дължи това? По-добра организация. Когато е там шефът, се работи по-организирано. Така си мисля. БНТ: Това обяснява, че като минавате Вие през АМ "Тракия" се работи, а като минавам аз, не се работи. Може и да е било случайност, да не обобщаваме. Аз ще обърна внимание и на колегите от АПИ. Но съм сигурен, че фирмите нямат интерес да не работят, тъй като те ще си получат средства за това, което извършват. Те също имат интерес да приключат до средата на юли, тъй като потокът от хора, които излизат в почивка и отпуска, ще нарасне значително.
Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge

Още У нас

НА ЖИВО: Подновиха заседанието на НС - ще има ли председател?
НА ЖИВО: Подновиха заседанието на НС - ще има ли председател?
10:58, 15.11.2024
Чете се за: 01:27 мин.
Бойко Борисов: Всички опити да се скалъпват мнозинства няма да доведат до никаква стабилност
Бойко Борисов: Всички опити да се скалъпват мнозинства няма да доведат до никаква стабилност
10:55, 15.11.2024
Чете се за: 01:37 мин.
БСП и "Възраждане" сезират КС за съставянето на служебните кабинети
БСП и "Възраждане" сезират КС за съставянето на служебните кабинети
10:47, 15.11.2024
Чете се за: 01:57 мин.
Радослав Ревански, "Ново начало": Ако Петков има нужда от гласове, да се обърне към деребеите от АПС
Радослав Ревански, "Ново начало": Ако Петков има нужда от гласове, да се обърне към деребеите от АПС
10:24, 15.11.2024
Чете се за: 01:45 мин.
Станислав Балабанов: Политическото его видимо е по-силно от възможностите в този парламент
Станислав Балабанов: Политическото его видимо е по-силно от възможностите в този парламент
10:24, 15.11.2024
Чете се за: 01:30 мин.
Откраднаха кутия с дарения за пострадалите във Воден
Откраднаха кутия с дарения за пострадалите във Воден
10:19, 15.11.2024
Чете се за: 00:25 мин.
Атанас Зафиров за председателя на НС: Очаквам резултатът да бъде същият
Атанас Зафиров за председателя на НС: Очаквам резултатът да бъде същият
09:25, 15.11.2024
Чете се за: 02:35 мин.
Васил Пандов: На този етап не говорим с никой за общо управление
Васил Пандов: На този етап не говорим с никой за общо управление
08:47, 15.11.2024
Чете се за: 01:35 мин.
Двама младежи загинаха при катастрофа в Пловдивско
Двама младежи загинаха при катастрофа в Пловдивско
08:36, 15.11.2024
Чете се за: 00:45 мин.
Костадин Костадинов: Може да има мнозинство от 122 депутати без ГЕРБ и ДПС
Костадин Костадинов: Може да има мнозинство от 122 депутати без ГЕРБ и ДПС
08:25, 15.11.2024
Чете се за: 02:12 мин.
Председателят на КЗП: Фирмите за бързи кредити ще бъдат санкционирани за неравноправни клаузи
Председателят на КЗП: Фирмите за бързи кредити ще бъдат санкционирани за неравноправни клаузи
07:47, 15.11.2024
Чете се за: 03:47 мин.
Акция "Зима" влиза в разгара си - полицията вече ще глобява за неподходящи гуми
Акция "Зима" влиза в разгара си - полицията вече ще глобява за неподходящи гуми
07:29, 15.11.2024
Чете се за: 00:47 мин.
Топ 24
Най-четени
Създадоха комисията, която ще работи по промените в Конституцията
Създадоха комисията, която ще работи по промените в Конституцията
По света и у нас в 100 секунди
По света и у нас в 100 секунди