ИЗВЕСТИЯ

Моите новини
Съдът остави в ареста четиримата задържани за побоя над...
Чете се за: 03:42 мин.
Кутия с цигари "засилила и обърнала" трамвая в...
Чете се за: 02:37 мин.

ЗАПАЗЕНИ

Нощен градски транспорт - утопия ли е

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 01:14 мин.
У нас

Идеята за нощен градски транспорт в София звучи като утопия за някои.

Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
Идеята за нощен градски транспорт в София звучи като утопия за някои. Как едни млади хора се борят срещу това столицата ни да се превърне в единствения европейски милионен град без нощен градски транспорт. Всъщност идеята за нощен транспорт в София не е нова. Още през 2009г. общината, след настояване на граждански организации, въвежда експериментално автобусно движение през нощта, което се оказва неуспешно. Днес обаче от организацията "Спаси София" предлагат нова концепция, включваща шест линии, които ще покриват най-големите квартали и една седма линия, която ще обслужва Терминал 1 и Терминал 2 на летище София. Всички шест линии ще се движат в диапазона 23:30ч. до 5:00ч. с трансферна точка площад "Света Неделя". От организацията са помислили и за превенция срещу евентуални нередности през нощта. Борис Бонев, член на организация "Спаси София": Това, което ние предлагаме, обаче е въвеждането на паник бутони в превозните средства, може би директна връзка с общинска полиция, за да може в случай на инцидент да се реагира бързо. Цената, която от организацията предлагат за ползване на нощния транспорт, е 1,50лв. Важен елемент е, че част от дневните карти също ще важат и за нощния транспорт, като например месечната карта за всички линии. Екипът на Спаси София прави специален анализ, за да избегне грешките, довели до неуспеха на идеята през 2009 година. Гергин Борисов, член на организация "Спаси София": От страна на Общината тук не говорим за грешки,тук говорим за умишлено саботиране. От Столична община отричат да има преплитане на интереси в сферата на транспортните услуги през нощта. Те допускат идея за бъдещ нощен градски транспорт, каквато от организацията "Спаси София" ще им предложат. Зафир Зарков, член на Общински съвет и на Транспортната комисия: Защо не? В бъдеще винаги може да се коментират такива подобни теми, но все пак съвсем скоро е бил този опит, който не е дал така желания резултат. Николай Евгениев, шофьор на линия 72: Центърът особено би трябвало да е снабден с транспорт. Екипът на "Спаси София" продължава да развива усилено своята концепция за Нощен транспорт. Инициативата събира все по-голяма подкрепа в социалната мрежа Фейсбук.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?