НОВИНИ

Започват обществените обсъждания за изграждането на АМ Русе-Велико Търново

От утре във Великотърновско и Русенско започват обществените обсъждания за изграждането на бъдещата автомагистрала Русе-Велико Търново. Ще бъдат проведени общо 10 срещи с граждани и дискусии в населените места, през които ще преминава трасето на магистралата. Вижте прякото включване на Виолета Никифорова.

БНТ2-Русе
от БНТ2-Русе Пламенка Тонева
20:05, 27.11.2017
Чете се за: 01:38 мин.
У нас

Трасетата на бъдещата магистрала, предложени от Агенция "Пътна инфраструктура”, са три. Експертите препоръчват комбиниран вариант от първите два, защото е най-щадящ за околната среда и икономически най-изгоден.

Според него магистралата Русе-Велико Търново ще бъде с дължина 133 км и ще премине през две области и 10 общини. Експерти са изчислили, че в момента по този участък годишно се движат 3, 5 милиона превозни средства. В близките години обаче се очаква увеличаване на товарния поток. Прогнозите сочат, че трафикът ще достигне до 10 хиляди коли дневно през 2045 година. Очакванията са с построяването на магистралата да бъдат спасени десетки човешки животи, тъй като пътя Русе – Бяла е един от най-опасните.

Бъдещата магистрала ще извади транзитния трафик от населените места. Агенция "Пътна инфраструктура" предлага три варианта откъде точно да минава така необходимия за Северна България път, който ще свърже най-голямото дунавско пристанище с магистрала "Хемус".

Възможностите за избор са трасето да обхожда Русе югоизточно, минавайки успоредно над река Дунав, след което да пресече пътя за Варна или да се насочи изцяло в южна посока, като премине близо до Две могили и село Батишница.

Засега обаче най-предпочитан е третият вариант. При него магистралата ще започне на 3 километра източно от Дунав мост и ще продължи в югозападна посока, пресичайки пътя Русе – Варна. Трасето ще мине над р. Янтра с голямо мостово съоръжение, а при 102-я километър новата магистрала ще пресече "Хемус" - в близост до с. Паскалевец. Построяването ѝ ще намали драстично катастрофите, категорични са автоекспертите. А проблемните участъци с така наречените беленски баири, където видимостта е занижена, ще бъдат избегнати.

Гл. ас. Свилен Костадинов - автоексперт и преподавател в РУ "Ангел Кънчев": Основна причина за тежките произшествия най-вече удар в автомобили или съседни съоръжения. Несъобразена скорост според данните от ПТП и лошите условия по трасето. Това може да бъде избегнато при изграждането на нов път с по две ленти в посока на движение. По този начин маневрите заобикаляне и изпреварване ще се правят по-безопасно.

От 15 години с рисковите участъци по сега съществуващия път се бори и Красимир Кирилов, който е шофьор на тежкотоварен камион.

Красимир Кирилов - шофьор: Хората много рисковано карат. Всички обвиняват камионите, но вината не е само в тях. Автомобилите са мощни и карат много рисковано, не е като преди.

Само миналата година на пътя Русе-Бяла са станали 246 катастрофи, загинали са седем души.

След публичните обсъждания министърът на околната среда и водите трябва да одобри един от трите варианта на магистралата. Очаква се техническите проучавания да приключат до края на 2018 г. и тогава да бъде насрочен търг за избор на изпълнител на строежа.

Според регионалното министерство, магистралата ще бъде финансирана с пари от националния бюджет, както и със събираните такси след въвеждането на тол-системата. Изграждането ѝ ще струва 600 млн. евро.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge

Още У нас

За празниците: Засилват проверките на пътя, ще се следи за сигурността на храмовете
За празниците: Засилват проверките на пътя, ще се следи за сигурността на храмовете
21:07, 30.04.2024
Чете се за: 02:30 мин.
В Клисура почетоха годишнината от Априлското въстание
В Клисура почетоха годишнината от Априлското въстание
20:54, 30.04.2024 (обновена)
Чете се за: 00:50 мин.
Финансирането за държавната детска болница е осигурено, заяви Главчев
Финансирането за държавната детска болница е осигурено, заяви Главчев
20:33, 30.04.2024
Чете се за: 01:22 мин.
384 дни по-късно: Поредният парламент е в историята
384 дни по-късно: Поредният парламент е в историята
20:21, 30.04.2024
Чете се за: 02:45 мин.
Депутатите подкрепиха ветото на президента върху Закона за инвестициите
Депутатите подкрепиха ветото на президента върху Закона за инвестициите
20:05, 30.04.2024 (обновена)
Чете се за: 02:42 мин.
Нотариуса е бил доверено лице на МВР, сочат документи. С какво се е занимавал?
Нотариуса е бил доверено лице на МВР, сочат документи. С какво се е занимавал?
19:12, 30.04.2024 (обновена)
Чете се за: 06:42 мин.
Мая Манолова: С Ваня Григорова сме в равнопоставено партньорство
Мая Манолова: С Ваня Григорова сме в равнопоставено партньорство
18:48, 30.04.2024
Чете се за: 02:30 мин.
Второ извънредно заседание за деня: НС обсъжда ветото на президента върху Закона за инвестициите
Второ извънредно заседание за деня: НС обсъжда ветото на президента върху Закона за инвестициите
18:30, 30.04.2024
Чете се за: 01:55 мин.
Казусът "Да запазим Корал": Бориславова и Минчев отричат да са фалшифицирали подписи (ОБЗОР)
Казусът "Да запазим Корал": Бориславова и Минчев отричат да са фалшифицирали подписи (ОБЗОР)
18:23, 30.04.2024
Чете се за: 05:07 мин.
Парламентът прие измененията в договора за самолетите Ф-16
Парламентът прие измененията в договора за самолетите Ф-16
18:06, 30.04.2024
Чете се за: 00:22 мин.
На първо четене: Одобриха отпускане на пенсии за репресирани от комунистическия режим
На първо четене: Одобриха отпускане на пенсии за репресирани от комунистическия режим
17:53, 30.04.2024
Чете се за: 04:52 мин.
Започна спешният ремонт на довеждащия водопровод в Брестовица
Започна спешният ремонт на довеждащия водопровод в Брестовица
17:44, 30.04.2024
Чете се за: 02:40 мин.
Топ 24
Най-четени
Засилени мерки за сигурност на коледните базари в Германия
Засилени мерки за сигурност на коледните базари в Германия
 Две катастрофи на автомагистрала Хемус предизвикаха огромно задръстване
Две катастрофи на автомагистрала "Хемус" предизвикаха огромно задръстване