ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Започват обществените обсъждания за изграждането на АМ Русе-Велико Търново

БНТ2-Русе от БНТ2-Русе Пламенка Тонева
Всичко от автора
A+ A-
Чете се за: 01:38 мин.
У нас

От утре във Великотърновско и Русенско започват обществените обсъждания за изграждането на бъдещата автомагистрала Русе-Велико Търново. Ще бъдат проведени общо 10 срещи с граждани и дискусии в населените места, през които ще преминава трасето на магистралата. Вижте прякото включване на Виолета Никифорова.

Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

Трасетата на бъдещата магистрала, предложени от Агенция "Пътна инфраструктура”, са три. Експертите препоръчват комбиниран вариант от първите два, защото е най-щадящ за околната среда и икономически най-изгоден.

Според него магистралата Русе-Велико Търново ще бъде с дължина 133 км и ще премине през две области и 10 общини. Експерти са изчислили, че в момента по този участък годишно се движат 3, 5 милиона превозни средства. В близките години обаче се очаква увеличаване на товарния поток. Прогнозите сочат, че трафикът ще достигне до 10 хиляди коли дневно през 2045 година. Очакванията са с построяването на магистралата да бъдат спасени десетки човешки животи, тъй като пътя Русе – Бяла е един от най-опасните.

Бъдещата магистрала ще извади транзитния трафик от населените места. Агенция "Пътна инфраструктура" предлага три варианта откъде точно да минава така необходимия за Северна България път, който ще свърже най-голямото дунавско пристанище с магистрала "Хемус".

Възможностите за избор са трасето да обхожда Русе югоизточно, минавайки успоредно над река Дунав, след което да пресече пътя за Варна или да се насочи изцяло в южна посока, като премине близо до Две могили и село Батишница.

Засега обаче най-предпочитан е третият вариант. При него магистралата ще започне на 3 километра източно от Дунав мост и ще продължи в югозападна посока, пресичайки пътя Русе – Варна. Трасето ще мине над р. Янтра с голямо мостово съоръжение, а при 102-я километър новата магистрала ще пресече "Хемус" - в близост до с. Паскалевец. Построяването ѝ ще намали драстично катастрофите, категорични са автоекспертите. А проблемните участъци с така наречените беленски баири, където видимостта е занижена, ще бъдат избегнати.

Гл. ас. Свилен Костадинов - автоексперт и преподавател в РУ "Ангел Кънчев": Основна причина за тежките произшествия най-вече удар в автомобили или съседни съоръжения. Несъобразена скорост според данните от ПТП и лошите условия по трасето. Това може да бъде избегнато при изграждането на нов път с по две ленти в посока на движение. По този начин маневрите заобикаляне и изпреварване ще се правят по-безопасно.

От 15 години с рисковите участъци по сега съществуващия път се бори и Красимир Кирилов, който е шофьор на тежкотоварен камион.

Красимир Кирилов - шофьор: Хората много рисковано карат. Всички обвиняват камионите, но вината не е само в тях. Автомобилите са мощни и карат много рисковано, не е като преди.

Само миналата година на пътя Русе-Бяла са станали 246 катастрофи, загинали са седем души.

След публичните обсъждания министърът на околната среда и водите трябва да одобри един от трите варианта на магистралата. Очаква се техническите проучавания да приключат до края на 2018 г. и тогава да бъде насрочен търг за избор на изпълнител на строежа.

Според регионалното министерство, магистралата ще бъде финансирана с пари от националния бюджет, както и със събираните такси след въвеждането на тол-системата. Изграждането ѝ ще струва 600 млн. евро.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?