ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

​Автобусните превозвачи поискаха "споделеното пътуване" да се криминализира​

Чете се за: 01:12 мин.
У нас

Автобусните превозвачи поискаха така нареченото "споделено пътуване" да се криминализира, а сайтовете, които предлагат подобни услуги да бъдат закрити. От бранша настояват за по-строг контрол на сивия сектор и нерегламентирания транспорт. Превозвачите се срещнаха с министъра на транспорта Ивайло Московски. Въпреки, че се споразумяха по някои теми, превозвачите остават в стачна готовност преди Великден заради прогнозните цени на тол таксите, които трябва да бъдат въведени през 2018 година.

Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

Според транспортните фирми все повече хора прибягват до услугите на нерегламентирани превозвачи. Най-често ползват малки микробуси, които правят извънградски курсове.

Галя Топалова, председател на Националното сдружение на автобусните превозвачи: Между 3 000 и 5 000 микробуса изпълняват това нещо. В проценти това сигурно е 50%.

Превозвачите настояват за по-строг контрол от страна на МВР върху този тип превози. Поискаха среща и с вътрешния министър Румяна Бъчварова.

Галя Топалова, председател на Националното сдружение на автобусните превозвачи: Не знам как ще стане. Само КАТ и МВР могат да проверяват тези микробуси, които са споделеното пътуване. Вече специалистите трябва да седнат и да кажат.

От Министерството на транспорта заявиха, че ще бъде коригирана Националната транспортна схема, за да няма конфликтни точки. Тя ще бъде направена по математически модел, изготвен от БАН.

Ивайло Московски, министър на транспорта: Това означава, че ще бъдат прегледани всички направления, всички дестинации, всички спирания или места за вземания на пътници по Националната транспортна схема. Срокът за работа на съвместните екипи ще бъде три месеца.

До три месеца от министерството на транспорта ще се готови и с критерии, по които ще се определят цените за използване на частните автогари в страната. Сега, например,за една и съща услуга превозвачите плащат в София 18 лв., а в Русе 50 лв. Според министър Московски са нужни и законодателни промени, с които да се пресече порочната практика на някои общини да ,,заобикалят" Закона за обществените поръчки при избора на превозвач, позовавайки се на "форсмажорни обстоятелства". По този начин общините се договарят пряко с автобусните фирми.

Ивайло Московски, министър на транспорта: Изкривяват се нещата, използвайки тази форсмажорна ситуация си използват възможността да си възлагат на когото си искат.

След срещата не стана ясно дали планираният за 26 април национален протест срещу тол таксите ще се състои.

Галя Топалова, председател на Националното сдружение на автобусните превозвачи: Ще седнем и ще преценим. Срещата днес мина много добре при министър Московски. Щом имаме подписано споразумение поне за три неща продължаваме напред и ще се борим докрай.

От транспортния бранш заявиха още, че предлагат тол такси да плащат товарните превозвачи, а автобусите да продължат да използват винетки.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?