НОВИНИ

БДЖ обяви обществена поръчка за закупуване на 40 нови вагона

БДЖ обяви обществена поръчка за 40 нови вагона за 76 милиона лева. Модернизацията на железницата включва още ремонт на стари вагони и купуване на нови локомотиви, обясни пред "По света и у нас" транспортният министър Росен Желязков. Кога ще се возим в нови влакове вижте от репортажа на Александър Марков.

Александър Марков
от Александър Марков
20:42, 31.10.2019
Чете се за: 01:14 мин.
У нас

Новите мотриси на БДЖ трябва да са специално боядисани против графити, да имат електричество и безжичен интернет.

22 от вагоните ще са втора класа и ще са климатизирани и е само малка част от мащабната програма за модернизация на БДЖ, обясни пред "По света и у нас" транспортният министър Росен Желязков.

Росен Желязков, министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията: Ние подхождаме комплексно: покупка на нови вагони, част от които ще бъдат адаптирани по изискванията за хора с увреждания, за достъпност на средата, естествено трябва да бъдат климатизирани и зимата, и лятото, това е задължително условие, защото иначе кошмарът е такъв, какъвто аз съм изпитал при пътуването си в такъв вагон.

Целта е влакът отново да стане предпочитаният транспорт. А модернизацията на БДЖ продължава и с купуването на нови локомотиви и ремонти:

Росен Желязков, министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията : Ремонт на 47 съществуващи пътнически вагона, немска серия, които са налични, доставка на вагони, които са в експлоатация от Дойче бан, за което също има поръчка.

През 2018 г. БДЖ е натрупало 430 000 минути закъснения, тъй като не достигат 20 локомотива на ден. Трябват нови, според синдикатите.

Петър Бунев, предс. на Синдиката на железничарите, КНСБ: Ще позволи във времето да се обслужват експресни влакове, и то най-вече за дългите разстояния - за Бургас, за Варна, за Русе.

И докато БДЖ търси локомотиви, русенска фирма създаде най-икономичния в Европа, като използвали части от стар.

Цветелин Колев- мениджър на фирма: Оригиналният двигател е от преди Втората световна война, използвал се е в дизеловите подводници на Третия райх. Докато сега инсталираният двигател е последен модел, модел 2019 година и е съобразен с екологичните стандарти на Европейския съюз.

Иначе преструктурирането на БДЖ не трябва да притеснява работещите там, обясни Желязков. Прави се, за да се управлява по-ефективно.

Росен Желязков, министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията: Взехме решение заедно с колегите да преструктурираме цялата система на БДЖ, което ще доведе до прекратяване на дейността на Холдинга без намаляване на състава, това е важно да се знае.
Петър Бунев, председател на Синдиката на железничарите, КНСБ: Трудово-правните отношения се запазват, няма да има никаква промяна.

Преструктурирането трябва да е факт окончателно през 2020 г.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
31 октомври - денят, в който Брекзит отново не се случи
31 октомври - денят, в който Брекзит отново не се случи
Пенсионираха се специални за семейството на По света и у нас колеги
Пенсионираха се специални за семейството на "По света и у нас" колеги