Белгийският министър на икономиката и въпросите на потребителите Крис Петерс съобщи, че е предал нискотарифната ирландска авиокомпания „Райънеър“ на Търговския съд. Министърът обвинява авиопревозвача в непрофесионално поведение покрай отмяната на полети.
Петерс коментира, че „Райънеър“ не проявява професионална съвест, защото изпраща съобщения на английски на пътниците, използвали френски или фламандски език при купуването на своите билети. В допълнение авиокомпанията давала твърде малко сведения за правата на пътниците при отмяната на полет.
В такъв мащаб отмяната на полети е неприемлива, липсва професионализъм, коментира Петерс. Той изразява надежда Райънеър да прекрати неправомерните си действия. Медиите уточняват, че жалбата до съда цели постановяването на наказание, ако нарушенията продължат.
;Организацията за защита на белгийските потребители „Тест аша“ отбелязва, че авиокомпанията е предлагала единствено възстановяване на сумата по билета за анулиран полет, вместо да съобщи на разбираем език на пътниците, че имат право на обезщетение. Това важи особено за случаите, в които полет е бил отменен по-малко от две седмици преди датата, на която е трябвало да бъде изпълнен. Отчита се и че от „Райънеър“ настоявали пътниците, засегнати от неизпълнените полети, да общуват с авиокомпанията само на английски език.
Санкциите и собствеността на "Лукойл" - има ли опасност от недостиг на горива?
Заседание на Комисията по бюджет и финанси към Тристранния съвет: На фокус Бюджет 2026
Параметрите на Бюджет 2026: Остри критики от опозицията, синдикатите и работодателите
Десетки тонове месо без документи и с неясен произход са открити при акция на СДВР, НАП и БАБХ