НОВИНИ

България е на второ място по брой жертви от катастрофи в ЕС

Връщат се полигонът и кормуването в трудни пътни отсечки при обучението на нови шофьори. Това съобщи транспортният министър на конференция за безопасността по пътищата. Сред новостите е и въвеждането на регистър за автосервизите и контрол на квалификацията на автомонтьорите. България е на второ място в ЕС по брой загинали на пътя на 1 милион души население. По темата включваме Иво Никодимов.

Иво Никодимов
от Иво Никодимов
17:44, 02.10.2018
Чете се за: 01:05 мин.
У нас

Всяка година един милионен град в света умира във войната по пътищата. Жертвите в страните от Европейския съюз са най-малко, но най-голям принос в черната статистика дават България и Румъния, където на 1 милион души население в автомобилни катастрофи загиват два пъти повече хора отколкото във Великобритания. До 2020 година трябва да сме намалили жертвите наполовина в сравнение с 2010.

Младен Маринов, министър на вътрешните работи: В абсолютни цифри това означава, че броят на загиналите през 2020 година не бива да надвишава 388. И макар през изминалата година да е налице намаление на броя на загиналите в сравнение с предходните две години, все още сме далеч от целта.

Неспазването на правилата за движение и агресията на пътя се смятат за ключови причини, които водят до човешка грешка и тежка катастрофа. Често това се случва заради лоша подготовка на шофьорите, особено тези взели книжка през последните 20 години. Според експерти е необходимо да се променят програмите за обучение на шофьори. От транспортното министерство предвиждат връщане на полигона, както и шофирането в трудни условия.

Росен Желязков, министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията: И контролът по теоретичното и практическо обучение и респективно контролът върху полагането на теоретични и практически изпити, следва да бъде, ще използвам мека дума, оптимизиран.

Предвижда се още въвеждането регистрация и контрол на автосервизите, както и създаването на пълно електронно досие за техническото състояние и ремонтите на всеки автомобил. Състоянието на пътищата и системите за безопасност са друг основен проблем, на който се търси решение. В сила са вече нови изисквания за проектиране на пътища.

Малина Крумова, зам.-министър на регионалното развитие и благоустрайството: Да се осигурява по-безопасно движение, да се предоставя по-безопасна инфраструктура за обслужване на пътни превози, водачите и пътниците в тях.

Новите първокласни пътища и магистрали вече трябва да бъдат по-широки. Такива изисквания ще важат и при рехабилитация на съществуващи вече пътни отсечки.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Без привилегии за европейците във Великобритания след Брекзит
Без привилегии за европейците във Великобритания след Брекзит
Германското правителство обяви решение за старите дизелови автомобили
Германското правителство обяви решение за старите дизелови автомобили