ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Чехия се учи от опита на ресурсните учители в Русе

bnt avatar logo от Автор: Венета Николова, Оператор: Пламен Иванов
A+ A-
Чете се за: 00:45 мин.
У нас

В Чехия, за разлика от нашата страна, процесът на интеграцията на децата със специални образователни потребности едва сега започва. Това стана ясно при посещението на чешки преподаватели в две русенски градини и в Основно училище "Ангел Кънчев", в което...

Чехия се учи от опита на ресурсните учители в Русе

В Чехия, за разлика от нашата страна, процесът на интеграцията на децата със специални образователни потребности едва сега започва. Това стана ясно при посещението на чешки преподаватели в две русенски градини и в Основно училище "Ангел Кънчев", в което от 2006 година работят ресурсни учители. Партньор на чешкия проект за обмен на опит в предучилищното възпитание е Асоциация "Дислексия България".

Оказва се, че в учебните заведения в Чехия няма специалисти, които да се занимават с индивидуалното обучение на деца с увреждания.

"При тях децата със специални образователни потребности все още са обособени във помощни училища и детски градини", каза Енчо Енчев – директор на ОУ "Ал Кънчев" – Русе.

"В нашите детски градини има деца със затруднения в обучението, но тъй като не са официално диагностицирани, учителите работят с тях, без да знаят какво точно им е необходимо и без да прилагат някакъв специален подход", обясни Луси Роуз.

По думите на Роуз на този етап повечето семейства искали децата им да останат в специализираните заведения. За разлика от родителите у нас, които предпочитат масовите училища. Като бащата на третокласничката Теодора.

"Обръщат ѝ внимание. За нас е по-добре да си е с абсолютно нормалните деца и да не бъде отделяна като дете различтно от другите", каза Персиан Петров.

Министерството на образованието в Чехия тепърва разработва програма за интегрираното обучение.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?