Възпитаниците на варненската Математическа гимназия от днес могат да работят в истинска дигитална класна стая. Тя е проектирана от двама вече бивши възпитаници на училището и дава възможност учители и ученици заедно да подобряват уменията си с помощта на модерните технологии.
Дигиталната класна стая изпраща в миналото не само проекторите, но и интерактивните дъски, които доскоро ни се струваха последен писък на модерното технологично обучение. Включва интерактивни тъчскрийн маси, един основен и два сателитни екрана. Комуникацията между отделните работни места и мониторите е безжична и позволява илюстрирането на работата на всяка маса. Всичко това е по проект на вече бившите възпитаници на гимназията Христо Карацанов и Виктор Иванов, подкрепени от преподавателя Милен Мавродиев. Учителят по информатика и информационни технологии е и сред първите, които вече активно работят с учениците.
Милен Мавродиев, преподавател: Обикновено в “Поток” си качвам задачите. В “Информация” имам качени теоретични уроци, които те винаги могат да четат.
На вече работещите интерактивните маси първи седнаха осмокласници. Задачата им е да разработят дизайн на приложение, което изчислява цените във фризьорски салон. Не, че не са разработвали подобни задачи и без дигитална стая.
Михаил Ставрев: Аз съм още в начален етап, засега ми е средно трудно. По-интересно е, не е по-лесно, по-интересно е.
Възможността дигиталното училище да направи преподавателя излишен, не притеснява Милен Мавродиев.
Милен Мавродиев, преподавател: Не, не бих казал, че се омаловажава, тъй като една голяма част от задачите и от предизвикателствата ги измисляме ние, учителите. И се радваме, когато учениците са активни. Тоест, топката понякога да е в техните ръце.
Засега в иновативната стая влизат само в часовете по математика и информационни технологии. Възможностите й обаче са много по-големи и от училището се готвят да ги използват в най-скоро време, като разработят дигитални уроци по различни учебни предмети.