Дни, посветени на виолата, продължават в Националната музикална академия. Първият в България по рода си фестивал ще завърши утре с два концерта и семинар, който ще разкаже "Всичко за виолата". Голяма част от произведенията, включени в програмата, се...
Дни, посветени на виолата, продължават в Националната музикална академия. Първият в България по рода си фестивал ще завърши утре с два концерта и семинар, който ще разкаже "Всичко за виолата". Голяма част от произведенията, включени в програмата, се изпълняват премиерно за България.
Идеята за "Дните на виолата" идва от Владислав Андонов, а целта да се възвърне блясъка ѝ като солов инструмент. Вдъхновие той намира у английския виолист Лайнъл Тертис, който в началото на 20 век решава да възстанови славата на виолата, наричайки този инструмент - Пепеляшка.
"Защото това е една принцеса, която по едни или други обстоятелства в течение на годините е позабравена",пояснява Владислав Андонов.
Диапазонът, в който се движи виолата, всъщност е най-близо до човешкото възприятие, а тембърът ѝ - най-близък до човешкия глас, но не само.
"Виолата е майката на всички струнни инструменти. В миналото по време на Ренесанса от нея са произлезли всички - и цигулки, и чели", обяснява проф. Пламен Джуров.
Дните на виолата събират на сцената на Музикалната академия 6 поколения виолисти. А музикалната програма обхваща произведения от 3 века.
"Това е любопитното на програмата, защото виждаш не само как се променя музиката, как се е променил светът", добавя проф. Джуров.
Музикалната Пепеляшка е един от любимите инструменти на много композитори, някой от класиците са умеели и да свирят на виола. Сред тях са Моцарт, Бах, Бетовен, Менделсон, Шуберт както и много други.
"Хората са полудели просто": Дни преди Коледа голямото пазаруване е в разгара си
Коледно ретро пътешествие в София: От днес тръгва безплатният "Коледен автобус"
Турция вдига таксите за преминаване на търговски кораби през Босфора и Дарданелите