Може ли автомобил да мине на технически преглед два пъти за 10 дни? Напълно е възможно. За това ни сигнализира наша зрителка, която се е почувствала измамена, след като служители в пункт за годишни технически преглед извършили услугата отново, без да се съобрязи, че колата е минала по-рано същия месец. Липсата на единна система, в която да се отбелязват колите, минали преглед, води до подобни случаи.
Мая Каневчева и дъщеря ѝ от три години делят един автомобил. Миналата година, след като колата минава на технически преглед, получават обаждане да отидат на друг пункт в "Люлин", за да се довърши прегледът, защото имало несъответствие.
Мая Каневчева
"И не знам също защо я вкарват в системата за напомняния в "Люлин", тази година минава на 21 юли и след два дни получава sms, че трябва да се яви в Люлин."
Момичето не подозира защо я викат, но отива, дава документите на колата, както и новия преглед и след кратко изчакване се сдобива с още по-нов такъв. А старият стикер е сменен."
Мая Каневчева
"Трябва да има някакъв ред да се съблюдават, те ежедневно работят с тези стикери, те не може да не са обърнали внимание, че е нов прегледът."
Версията на пункта за извършване на технически преглед е, че момичето не е показало стария, а само документите на колата.
Страшимир Христов, управител на пункта за технически преглед
"Това си е техен проблем, ако тя ми покаже документ, че е минала на друго място на преглед, ние ги връщаме, за какво пак да минва?"
Ако съществуваше единна система, в която да се вписват колите, минали технически прегледи, сервизите, които ги извършват, които ги извършват, би трябвало да се съобразяват с данните в нея. А до тогава -
Страшимир Христов, управител на пункта за технически преглед
"Всеки ден, ако искате може да си минавате, ако имате таква мания, фобия, ако някой ви е симпатичен, може да отидете и да си минавате всеки ден."
От пункта обясниха още, че стикерът трудно се разчита.
"Е вижда се как? Като е отбелязана датата, ще се види, че е същия месец."
"Ние гледаме по документи, не гледаме по стикера."
"Тоест не сте се възползвали от нейното невежество?"
"Ми не, за какво?"
"За пари, то е ясно."
Сега Мая и дъщеря и имат два технически прегледа за един автомобил, отчитат своята грешка при тази случка, но се надяват чрез оповестяването ѝ да не позволят и други хора да бъдат подведени.