Два центъра по природни науки бяха открити в две столични училища - 51-во и 18-то. Те имат нови и оборудвани кабинети по химия, физика, биология, математика, роботика и география. Инвестициите са на стойност от по 400 000 лева. Целта е да се насърчат учениците, да изучават природни и математически науки, тъй като в момента икономиката ни има недостиг на кадри.
В столичното 51-во училище новите кабинети са шест - по физика, химия, биология, география и два по математика. Към част от тях има и учебни лаборатории. Кабинетите са дигитализирани и оборудвани с микроскопи и реактиви.
Асен Александров - директор на 51-во СУ: Учениците учат така както обичат - чрез правене, чрез гледане. Те виждат тези науки в една много по- привлекателна светлина.
Петър Иванов, 7 клас: Понеже имаме и ново оборудване е много по-лесно да разберем нещата и де факто ние ги виждаме нагледно, което за мен е много по-добре.
Ивестицията е от 400 000 лева. Половината от тях идват от фондация "Америка за България", а другата половина от дарения на родители и пари от бюджета на училището. Такава е ситуацията с финансирането и в 18-то училище. Тук са изградени пет дигитални кабинета - по физика, роботика, химия, биология и програмиране.
Вили Стойчева - директор на 18-то СУ: В тях може да се работи всичко, всъщност дигитализацията позволява да се работи иновативно, интердисциплинарно едновременно по няколко дисциплини.
Тук са наясно, че бъдещето е в природните науки и че досега в училището не е имало добри условия за обучение по тези предмети.
Ерик Рубин, посланик на САЩ в България: Много от бъдещите професии, които още не са създадени, изискват младите хора да владеят природните и математическите науки.
Красимир Вълчев, министър на образованието и науката: Ако погледнем потребностите на пазара на труда, това наистина са професионалните направления, в които имаме най-голям недостиг. Ние трябва да насочим децата от възможно най-ниска възраст към тези области.
Догодина приемът след 7-ми клас ще се преструктурира - повече седмокласници ще бъдат насочени не само към професионално образование, но и към профили свързани с природните науки и математиката.