ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

ЕК ще поиска оценка за въздействие на пакет "Мобилност"

Чете се за: 02:03 мин.
У нас

Европейската комисия ще поиска оценка за въздействие върху текстовете на пакета "Мобилност". Това не спира процедурата по гласуване, но е стъпка назад, може би в полза на България. Комисията е против връщането на камионите на 8 седмици в страната по регистрация, защото е в противоречие с политиката на ЕК за зелена икономика.

Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

Това е поредният миниобрат в голямата сага, наречена "Пакет Мобилност".

Ако оценката за въздействие на текстовете покаже, че те ще навредят на околната среда, ЕК ще предложи нови текстове, което вече би било огромен обрат в полза на България и другите централно и източноевропейски страни, които са против пакета.

Докато ЕК прави такава оценка, това не спира процедурата и гласуванията по пакета продължават. Окончателно текстовете трябва да бъдат приети през май 2020 г. Текстовете са: камионът да се връща на 8 седмици, шофьорът - на 4, да почиват в хотели и да се ограничат вътрешнообщностните превози, които са конкуретно предимство на българските фирми.

Стефан Де Керстмакер - говорител на Комисията по въпросите на траспорта: Ние ще направим наша собствена оценка, за да видим какво е въздействието върху околната среда и климата и от гледна точна на доброто функциониране на вътрешния пазар. Въз основа на резултатите от тази оценка ние ще видим дали трябва да направим законодателни предложения за промяна, така че промените да съответсват на амбициите на ЕК, свързани със зеления пакт и на доброто функциониране на вътрешния пазар.

България реагира позитивно на изявленията на ЕК. Ако текстовете бъдат приети, България няма да се откаже от намерението си да заведе дело в Съда на ЕС.

;

Транспортният министър Росен Желязков обяви, че поддържаме постоянна връзка с нашия еврокомисар и че позицията ни остава непроменена: против текстовете.

Росен Желязков, министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията - 14:02 - Независимо от непозитивното отношение на ЕК към Пакета, ние продължаваме с нашия подход, да подложим това нещо и на съдебен контрол, тоест ние няма да чакаме оценката на въздействие, за да решим дали да отидем на съд на ЕС, ние ще отидем на Съд на ЕС независимо от това, каква процедура се прави в ЕК.

След като днес бяха приети тарифите за толтаксите, исканията на автобусните превозвачи за ниски тарифи, държавата предложи между 2 и 6 ст. на километър. Автобусните превозвачи ще протестират на 13 януари, а към тях обявиха, че ще се присъединят и товарните, тъй като и те са недоволни. Поискаха оставката на Петя Аврамова.

Петър Витанов, Комисия по транспорт - евродепутат от ПЕС: Мнението на комисаря, който беше изразил своите съмнения по отношение на сделката, се е трансформирало в мнение на цялата Комисия - това е нещо положително. Тук говорим най-вече за връщането на камиона - нещо, за което ние настоявахме през последните няколко месеца в рамките на ЕП и нещо, което ни беше отказано от предния комисар по транспорта. Повече от цинично е да приемеш законодателство, което допълнително ще замърсява околната среда, ще генерира допълнителни въглеродни емисии, в деня, в който си анонсирал новата зелена стратегия и зелена сделка на ЕС.
Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи: Ние виждаме, че министър Аврамова иска да прехвърли цялата тежест върху тежкотоварните камиони за сметка на всички останали, което е несправедливо. Колегите от автобусния бранш са декларирали, че на 13-и януари ще организират протест. Ние днес в бърз порядък решихме, че това ще се случи. Ние ще се присъединим към този протест.

Какво ще се случи оттук нататък по пакета Мобилност, ще разберем след 20-ти декември, когато финландското председателство и ЕП ще се съберат отново. По всичко изглежда, че двупистова надпревара в ЕС ще се приеме ли, или не.

;

Премиерът Бойко Борисов коментира в личния си фейсбук профил новината за промените по темата "Мобилност".

"Европейската комисия е приела на вчерашното си заседание в Страсбург решение за изготвяне на оценка на въздействието и ако е необходимо на нови законодателни предложения по отношение на промените в правилата за международните пътни превози. Това ме информира българският еврокомисар Мария Габриел, която участва в заседанието. Причината за решението на комисарите е, че новите правила по пакета "Мобилност" и особено разпоредбата камионите да се прибират празни в страната, които бяха договорени преди седмица, не помагат, а напротив - пречат на усилията за опазването на околната среда", пише премиерът Борисов.

;

Свързани статии:

Гласуваха пакет Мобилност. България завежда дело в Съда на ЕС
Гласуваха пакет "Мобилност". България завежда дело в Съда на ЕС
България загуби битката за пакета "Мобилност". Европейската...
Чете се за: 01:31 мин.
Над 6500 транспортни фирми у нас може да фалират заради пакета Мобилност
Над 6500 транспортни фирми у нас може да фалират заради пакета "Мобилност"
Над 6500 български транспортни фирми ще фалират до 2023 г, ако...
Чете се за: 01:28 мин.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?