Важно е да участваме в конкурса "Евровизия", имаме възможност и показваме един модел на работа. Това каза генералният директор на БНТ Емил Кошлуков в предаването "Още от деня".
This is a modal window.
След година прекъсване, България се завръща на голямата сцена на "Евровизия". БНТ залага на публично-частното партньорство за реализацията на проекта с компанията "Лигна груп". Разходите по подготовката и участието за конкурса са в размер на 400-500 хиляди лева и са покрити изцяло от спонсора.
Като партньор по проекта ще бъде и британска продуцентска компания "Остерио", която е работила с изпълнители от световно ниво като Бионсе, "Pussycat Dolls", Роби Уилямс.
По думите на генералният директор на телевизията моделът е ползван от страни като Холандия и Белгия - наемат такива партньори и компании.
Емил Кошлуков, генерален директор на БНТ: Икономически това е чудесно за БНТ. Обществено е много добре - ние изпълняваме закона. Даваме достъп до европейската култура. "Евровизия" даже вече не е европейски, а е паневропейски - той е от Израел до Азербейджан. Няма по-голям конкурс от този в Европа. Ако ме питате и политически е изгодно. България ще бъде казано дали печели. Нали знаете, че състезанието става политическо!? Страните почват да гласуват политически. Така че е важно е да участваме в този "мач", имаме възможност и показваме един модел на работа. Ако БНТ го направи и с други проекти, примерно следващия сериал или да го опитаме за кауза в сътрудничество с частния бизнес, това е добър модел. 21-ви век е и хората не искат да дават пари за телевизия.
Повече вижте във видеото.