Дни след въвеждане на новата модерна електронна система за пътуване в градския транспорт в Пловдив вече са на лице редица грешки. Наш екип установи, че едва малка част от електронните табла по спирките работят, апаратите за билети и карти не функционират, а най-фрапиращи се оказаха гласовите сигнали, с които се съобщава коя е следващата спирка.
Качваме се в произволно избран автобус. В този системата за известяване на следващата спирка работи, но гласовите сигнали са пълни с грешки в ударението. Освен в ударението, неточности има и в съобщаването на номера на улицата. Някои букви от наименованията не се съобщават точно и това води до объркване на пътниците.
Мария Велкова - кондуктор:"След малко ще каже вместо „БайкАл“ - „БаЙкал“."
Христо Димитров – шофьор: "Другата последна спирка „ТК Марица“ – там отдавна не е „ТК Марица“, това го няма много отдавна."
Гласовите съобщения не се изговарят от човек, а са технически продукт, обясни ръководителят на проекта.
Борислав Кръстев – директор ОП „Организация и контрол на транспорта“ - Пловдив: "Текстът, който се явява изписан с букви, се обръща чрез машина в глас. Това не е запис."
Електронната система за управление и таксуване в градския транспорт в Пловдив ще бъде изцяло пусната след шест месеца, когато би трябвало грешки като тези да не бъдат допускани.