Гугъл въвежда нови, по-строги правила за политическа реклама. В изявлението на компанията се казва, че с оглед на събитията от последните месеци, споровете за онлайн представянето на политически идеи и желaнието да се укрепи доверието в демократичните процеси, е необходим нов подход.
Гугъл вече няма да позволява на политическите кампании да насочват реклама към потребители на база на предполагаемите им политически убеждения.
Рекламодателите няма да имат възможност да синхронизират своите бази данни с тези на потенциалните избиратели в Гугъл. Политически послания обаче ще могат да се насочват по пол, възраст и местоположение, както и след въвеждане на ключова дума или име на кандидат.
Новите правила започват да действат във Великобритания до края на седмицата, в останалите държави от Европа ще заработят до края на годината, а в целия свят - в началото на 2020 г.
По-рано Туитър забрани изцяло политическата реклама на платформата. Рестрикцията влиза в сила утре.