Интегрираният градски транспорт на Варна е най-големият общински проект след 1989-а година. Началната му дата е 9 юли 2012-а година. След две удължавания на крайния срок екипът на проекта отчете девет от десетте му компонента като приключени на 9 юли 2016-а. Варненци, които ползват редовно градските автобуси, обаче не се съгласни.
This is a modal window.
Нови автобуси, бърз коридор за тях, автомати за билети, велоалеи и рампи за хора с увреждания. Така трябваше да изглежда градският транспорт на Варна в момента.
„Знаете ли за проекта за подобряване на градския транспорт.
Варненци:
"Не, не съм чувал за него.“
„Чувал съм и доколкото знам, са усвоени там 50 – 60 милиона евро“.
„Тества се тази система, не знам от колко време се тества.“
В момента булевардите по скоростното трасе са ремонтирани, но няма система за регулация на движението. Миналата седмица започна подготовката за пускане на системата за билети. Въпреки това ръководителят на проекта Биляна Якова посочи в отговора си до нас, че доставените „фискални, но не фискализирани“ машини напълно отговарят на условията - имат възможност да издават билети. За да го правят наистина е обявена нова поръчка. Единствената част от проекта, която варненци ползват всеки ден и са доволни от нея, са новите 70 автобуса, предстои доставката на още 15. Докато дойдат, варненци ще се возят в пловдивски автобуси под наем.
В същото време започна да се коментира и друга възможност – билетчето за градския транспорт да поскъпне. Още подробности за проекта на стойност над 106 милиона лева, който трябваше да подобри градския транспорт във Варна, можете да видите в предаването „Абсурдите с БНТ 2“ тази вечер от 21.30 часа.