През изминалата година сме забранили два пъти повече търговски нелоялни практики, свързани със заблуда на клиента при подаване на лъжлива информация или спестявана такава. Ангажирани сме по този въпрос и в онлайн търговията. Това каза председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов в студиото на "Денят започва".
Той открои, че най-често се получават жалби и сигнали за телекомуникационни услуги, като става дума както за качеството на самата услуга, така и в доста случаи за дефектни телекомуникационни устройства и отказ от търговците да извършат замяна или да върнат парите на потребителите.
След работата на КЗП с два от трите мобилни оператора вече има съдебни споразумение за намалена неустойката при прекратяване предсрочно договори, каза председателят на КЗП. Т.е. ще се заплащат вече такси до 3 месеца, а не както преди целия период, оставащ до изтичане на договора.
Например имате договор за 3 години, а го прекратявате на първата, вместо 18, ще платите 3 такси, добави той.
След сигналите за телекомуникационните услуги се нареждат и тези за битовите електроуреди и аудиовизуалната техника. Около 20 % от жалбите срещу т.н монополисти - електроразпределителните дружества, топлофикациите и.т., открои Маргаритов.
Малко са оплакванията в сферата на туризма, както и при небанковите финансови институции.
Вижте целия разговор във видеото.
Университети от Бургас и София обединяват усилия, за да открият причините за аутизма
Опасни селфита на фона на мизерия - кой е собственикът на сградата, на която се качиха четири деца?
Бащата на Сияна: Адвокат Нотев не защитава безплатно убиеца на детето ми - получил е 48 000 лева
Като за Гинес - бързи и почерпени: Варненски полицаи преследваха 100 км пиян шофьор
Четиримата, точили гориво за 1 милион лева от "Лукойл", остават в ареста
Автомобил в насрещното на АМ "Тракия" вдигна на крак полицията в Пазарджик