Нови правила за обработка на личните данни, особено при журналистическите данни. В служебните си задължения журналистите трябва да се съобразяват с 10 критерия. Какви са те, защо думата цензура се превърна в една от най-често използваните по отношение на личните данни? Венцислав Караджов, председател на Комисията за защита на личните данни, беше гост в Сутрешния блок на БНТ. Той припомни, че лични данни се обработват в България от 2002 г.
"Новото в случая е, че журналистите могат да събират всякаква относима информация към конкретния случай, който те биха желали да публикуват, и когато обективно са установили, че тезата е доказана или не, да съобразят събраната от тях информация с принципите на обработване на лични данни - т.е. дали да разпространят личните данни в големия обем от лична информация, който са събрали, или в обема, който е относим към конкретния случай за неговото доказване. Законът предлага принципни правила, с които журналистите биха могли да преценят съобразно случая дали информация, която са събрали по този случай, е законосъобразно с нейното разпространение", обясни Караджов.
Според него позицията на медии, че 10-те критерия предполагат цензура, е фалшива новина. Новите правила освобождават медиите от всички задължения на администратора - те не търсят правно основание при събиране на лични данни, сами преценяват какъв обем лични данни да съберат за някой, който е обект на разследване или на новина, която да публикуват. Не водят никаква отчетност, нямат задължения да отговарят на субекта на данни, обясни председателят на Комисията за защита на личните данни.
Напрежение на протеста срещу еврото на пътя за Прохода на Републиката (СНИМКИ)
В Деня на будителите: Президентът награди шестима младежи за техните постижения
Най-тихите 16 минути: Хиляди в Сърбия почетоха паметта на жертвите от Нови Сад