Нови правила за обработка на личните данни, особено при журналистическите данни. В служебните си задължения журналистите трябва да се съобразяват с 10 критерия. Какви са те, защо думата цензура се превърна в една от най-често използваните по отношение на личните данни? Венцислав Караджов, председател на Комисията за защита на личните данни, беше гост в Сутрешния блок на БНТ. Той припомни, че лични данни се обработват в България от 2002 г.
"Новото в случая е, че журналистите могат да събират всякаква относима информация към конкретния случай, който те биха желали да публикуват, и когато обективно са установили, че тезата е доказана или не, да съобразят събраната от тях информация с принципите на обработване на лични данни - т.е. дали да разпространят личните данни в големия обем от лична информация, който са събрали, или в обема, който е относим към конкретния случай за неговото доказване. Законът предлага принципни правила, с които журналистите биха могли да преценят съобразно случая дали информация, която са събрали по този случай, е законосъобразно с нейното разпространение", обясни Караджов.
Според него позицията на медии, че 10-те критерия предполагат цензура, е фалшива новина. Новите правила освобождават медиите от всички задължения на администратора - те не търсят правно основание при събиране на лични данни, сами преценяват какъв обем лични данни да съберат за някой, който е обект на разследване или на новина, която да публикуват. Не водят никаква отчетност, нямат задължения да отговарят на субекта на данни, обясни председателят на Комисията за защита на личните данни.