ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Започна пробиването на тунели по третия лъч на метрото

Чете се за: 00:49 мин.
У нас

Започна пробиване на тунели по третия лъч на метрото. Работата по 7-километровото трасе се извършва с доставена от Германия машина, която е произведена специално за условията на терена. Къртицата носи името "Витоша". Тя пристигна у нас в края на октомври на части, а за сглобяването ѝ бяха нужни близо три месеца.

Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

      Пътят на машината, която тежи над 1400 тона, започва от депо "Земляне" и завършва при театър "Зад канала", където е една от станциите на третата линия на метрото.

      Къртицата може да пробива по 10 - 20 метра на ден. Прокопаването на 7-километровите тунели ще приключи в края на следващата година.

      Стоян Братоев изпълнителен директор на „Метрополитен“
      „Тя между станциите не трябва да спира, даже да има някакви аварийни ситуации, всичко се прави максимално бързо, за да не спира, защото е много тежка и може да започне да пропада.“

      Промяна в движението и разкопаване на улици не се налага. Такова има на местата, където се строят метростанциите.

      Йорданка Фандъкова - кмет на София
      „Голямата полза от работата на тунелопробивната машина е това, че в най-тежкия участък - през централната градска част, се минава подземно и хората не усещат и не търпят несгодите от строителството.“

      Очаква се работата по метростанциите на булевард "Патриарх Евтимий" и булевард "България" да приключи в края на май и движението на автомобили да бъде възстановено.

      Стоян Братоев изпълнителен директор на „Метрополитен“
      "Красно село" - станцията малко по-късно ще пуснем кръстовището, но връзката на "Гоце Делчев" с "Цар Борис III" ще бъде още април възстановено.

      Третият лъч на метрото включва 12 станции от "Овча купел" до "Ботевградско шосе" и ще бъде завършен през август 2019-а година. Очаква се линията да се използва от 130 хиляди души всеки ден. Годишно транспортът може да спести близо 90 хиляди тона вредни емисии във въздуха.

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?