Машиностроително предпирятие от Добрич, което произвежда над 20 години ремаркета за всички сектори в икономиката, стана участник в кампанията на БНТ 2 „Купувам българско“. Фирмата работи с български доставчици, има собствен конструкторски отдел, който разработва индивидуални поръчки, а един от най-големите им клиенти е крупен арендатор в региона. За да успее да разшири производството си, дружеството има нужда от подкрепа, за да се изравнят условията, в които работят българските и чуждите фирми.
18 души проектират и произвеждат цялата подукция. Инженери конструктори разработват нови изделия - подвижни медицински ветеринарни кабинети, платформи за подвижно пчеларство и бране на лавандула. В момента правят павилиони, от които това лято в Германия ще продават коктейли.
Емилия Балчева, „Маркетинг и продажби“, „Българско машиностроене – Добрич“: „Можем да предложим и къщи за живеене на колела за хора в бедстващо положение.“
Пазарът у нас обаче е малък, търсят се единични бройки, а европейското производство е масово.
Емилия Балчева, „Маркетинг и продажби“, „Българско машиностроене – Добрич“: „Това им дава възможност да поддържат една по-богата налична продуктова гама на по-добра цена.”
Инж. Белин Белчев, изпълнителен директор на „Българско машиностроене – Добрич“: “За да има повече български поръчки към нас, трябва някои технологични процеси да бъдат механизирани и автоматизирани.”
Обществените поръчки биха могли да осигурят работа, но условията им не са в полза на малкия бизнес, смятат във фирмата.
Емилия Балчева, „Маркетинг и продажби“, „Българско машиностроене – Добрич“: “Самата структура на търговете, самата информация, която се получава от тях, дава да се разбере, че те са насочени към един по-голям производител.”
Вносът на техника втора ръка без ограничения за годината на производство е друг проблем. Какво предлагат от фирмата?
Емилия Балчева, „Маркетинг и продажби“, „Българско машиностроене – Добрич“: “Да се ограничи вносът на втората употреба на техника в България. Да се въведат евентуално квоти за достъп на външни продукти, европейски продукти на нашия пазар, да се предостави възможност за реклама на българските производители.”
Така, без да се стига до протекционизъм, българската продукция ще стигат до повече български клиенти, убедени са производителите от Добрич.