Столичната община намери решение на дългогодишния проблем с 9-и медицински център в квартал "Орландовци". За аварийното състояние на сградата, която има опасност да падне заради мокри основи и лошите условия на работа в нея, Ви разказахме в новините на БНТ 2. Какъв е изходът от ситуацията разказва репортерът Владимир Христовски.
Липса на осветление в коридорите, течащи тавани, ниски температури и неизползваеми тоалетни. В това състояние посреща пациентите си 9-и медицински център в "Орландовци", който обслужва над 40 хиляди софиянци. Бившата поликлиника е в това състояние от години, инсталация за отопление има, но котелът гърми и вече 10 години не e поправeн. Заради условията голяма част от лекарите и персоналът напускат. Оказва се сградата на медицинският център не е ремонтирана от построяването ѝ преди повече от 50 години. Години след подаването на многобройни сигнали към отговорните институции и Столичната община решение на проблема вече има.
Д-р Веселин Милев, председател на здравната комисия в Столичния общински съвет
"Взето е решение на комисия да се построят постройки, които ще осигурят изключително добри условия за функционирането на лечебното заведение. Това са едни къщички, където съвсем спокойно колегите ще работят, пациентите ще се чувстват уютно и удобно."
Теренът ще бъде почистен и подготвен, за да се поставят 12-те фургона, в които ще бъде изнесена дейността на 9-и медицински център в квартал "Орландовци".
Д-р Веселин Милев, председател на здравната комисия в Столичния общински съвет
"Идейният проект е за 12 кабинета със съответното отопление, със съответното ВиК, със съответните санитарни възли."
В тях ще се преместят семейните лекари, стоматолозите и няколко специалисти, които ще работят на две смени. Това решение струва на столичната община близо 300 хиляди лева, която е гласувала, и 70 хиляди за ремонт на покрива. Докато медиците лекуват в изнесените в двора на медицинския център фургони, сградата поетапно ще бъде укрепена и ремонтирана, електрическата и водната инсталации ще бъдат подновени. По предварителни разчети това ще струва на Общината повече от 900 хиляди лева.
Очаква се поставянето на фургоните да започне в края на пролетта.