Конкуренцията между заведенията става все по-голяма. За да привличат клиенти, те се опитват кухнята им да предлага нещо различно. Малцина обаче се опитват да формират собствена клиентела с разнообразието от различни вкусове бира. В едно заведение във Варна са стигнали и по-далече – изградили са инсталация за производство на пиво по чешка рецепта и предлагат собствена марка.
В по-развитата част на Европа заведенията със собствени марки бира не са нещо ново. Наличието на микропивоварна, в която се произвежда уникално пиво, печели верни клиенти. В България тази практика е все още непозната. Но вече има заведения, които са вложили в инсталации за производство на собствена бира.
Валентин Лазаров, пивовар: "Предимството да има едно заведение собствена бира е, че това е най-прясната бира, най-истинската за мен и най-свежата."
Инвестицията в собствена микропиворана не е малка. Необходимо е определено оборудване, с което точно да се спазва технологията на производство на бира.
Валентин Лазаров, пивовар: "И като влезеш в заведението, когато се вари, то не е всеки ден – в седмицата един път се случва два дена подред, и ароматът, който се носи в заведението, е невероятен."
Съставките са единствените възможни, за да се получи качествено пиво – малц, вода, хмел и мая. Трайността в съдовете за съхранение е около 6 месеца.
Валентин Лазаров, пивовар: "Основното, което е, че при нас дрождите, маята, те не се убиват, те си остават. Оттам идва и качеството на бирата, както при киселото мляко. А при другите те се убиват, за да имат трайност една година, година и половина."
Наличието на собствена микропиворана е и атракция за клиентите на заведението, защото на място те могат да станат свидетели как бирата им тръгва от залагането на продуктите, за да стигне до халбите им.