Неправилни изпреварвания отдясно са честа причина за инциденти по Южната дъга на Околовръстния път на София. Въпреки че пътят е широк, с по три ленти в посока, много шофьори решават да карат бързо в най-бавната лента, а това изненадва другите. В тази отсечка има и само една камера за следене на скоростта.
Заради интензивния трафик и бавното движение в крайната лява лента шофьори, които бързат, се опитват да изпреварват по най-дясната лента, предвидена за по-бавно движещи се автомобили.
Любка Маринова, Асоциацията на пострадалите при катастрофи
"Южната дъга на околовръстния път влиза в класациите на пътищата с концентрация на ПТП. Тука трябва да се кара внимателно, въпреки че има почти всички условия за безопасно шофиране."
Един от големите рискове тук е бавното движение на камиони и автомобили в лентата за изпреварване. Задължителна скорост за различните ленти не е предвидена, затова и за трите ленти в тази част на Околовръстното важи ограничението от 80 км/ч., както указват знаците. Това означава, че бавнодвижещите се в лентата за изпреварване формално не са в нарушение. Здравият разум обаче изисква, те да карат в дясно. Това води до изнервяне и рискови маневри от бързащите.
Любка Маринова, Асоциацията на пострадалите при катастрофи
"Влизането така да се каже в багажника на този, който се движи пред тях, няма да им помогне да изпреварят правилно, само могат да създадат предпоставки за ПТП, защото едно внезапно спиране на предния, предизвиква и верижна катастрофа."
Според статистиката на КАТ от началото на годината досега в страната са станали 858 тежки пътни произшествия със 78 загинали и 1084 ранени. Най-честата причина за тях са превишената скорост. Друга причина е неподаването на мигач при престрояване. Това явление, според специалистите, е разпространено сред по-младите шофьори и дори се приема от тях за майсторство при управлението на автомобила.