Агенцията за проучване и поддържане на река Дунав от днес разполага с нов катер, който ще извършва точни хидрографски измервания в критичните участъци по речното дъно. Очаква се до края на годината да бъде доставена и драгираща техника, която ще гарантира целогодишното използване на плавателния път.
Новият хидрографски катер акостира днес на втори понтон в Русе. Той беше изработен за една година в корабостроителницата във Варна и в него са инвестирани 980 хиляди лева, осигурени по европрограма. Плавателният съд е с дължина седем метра и е оборудван с най-модерната техника за хидрографски измервания.
Павлин Цонев – директор на Агенцията за проучване и поддържане на Дунав
„Има многолъчев ехолот, двигателят е вграден в корпуса и развива скорост над 30 километра в час. Естествено, скоростта за измерване е по-малко – 10 – 12 километра в час.“
Новият катер ще прави прецизни измервания на промените по речното дъно, които настъпват в критичните участъци.
Павлин Цонев – директор на Агенцията за проучване и поддържане на Дунав
„Тъй като през летния период имаме 230 километра участък, който ни е трудно да покриваме с един кораб и това ще ни бъде оперативната възможност с малкия хидрографски кораб в много кратък срок да работим в най-критичните участъци.“
10 автоматични хидрометрични станции ще бъдат монтирани на най-критичните места в общия българо-румънски участък на Дунав. А до края на годината при подходящи навигационни условия ще започне и драгирането на реката с нова техника, която е на стойност 20 милиона лева. През август агенцията ще се сдобие и с нов маркиращ кораб с дължина 34 метра. Очакванията на специалистите са новото оборудване да помогне за обезпечаването на корабоплавателния път и да се подобрят условията за транспортиране на товари и пътници по реката.