ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Нови стандарти за административно обслужване разработва правителството

Чете се за: 01:24 мин.
Икономика

Нови стандарти за административно обслужване на гражданите и бизнеса разработва правителството, стана ясно на конференция в Министерския съвет. Те трябва да станат факт още тази есен. По време на форума бяха представени и най-честите нарушения на чиновниците в местната и държавна администрация, констатирани чрез внедрени тайни тайни клиенти. Николай Минков с още подробности по темата.

Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

Повече от месец и половина десет тайни клиенти са наблюдавали работата на 13 централни и местни администрации, предоставящи 15 услуги.

Най-честите нарушения, констатирани в общинските и областни администрации са служители без баджове, масово непознаване на нормативната уредба, изискване на документи с отпаднало съдържание, неспазване на работното време и некултурно отношение с клиентите.

Дългото чакане на опашки пред гишетата в държавната администрация е друг сериозен проблем. Има и рекордьор.

Здравко Сечков, експрет: Най-дълго време за получаване на услуги имаме регистрирано в столичната КАТ при заявяване на услуга "подмяна на свидетелството за правоуправление на моторно превозно средство" - 6 часа.

Проверката ни на място потвърди констатациите.

Часът е 12.15, а последният чакащ на гишетата е под номер 126.

Петя Анева е от 9.30 в КАТ, за да си смени книжката.

Под кой номер сте?

Петя Анева: Сега е 12.25. Още не ми е дошъл номерът. Трябва да има някаква организация. Просто това е безобразие. О.К. аз съм безработна, но има хора, които работят и това им отнема страшно много време да си подновят книжката. Който работи днес, той си загубва деня.

Проблеми са констатирани и във Враца, и в Ботевград, в столичните общини "Панчарево", "Триадица", "Възраждане" и "Витоша". Проверихме как се обслужват гражданите в община "Оборище" .

Най-големият проблем е паркирането, защото градският транспорт е удобен, но когато човек бърза и ползва автомобили, наистина няма къде да спре, а пък общината е безмилостна с налагане на глоби "зелена зона", "синя зона".

Според кмета на "Оборище" Васил Цолов, най-сериозният проблем е в липсата на връзка между общинските услуги и държавната администрация.

Васил Цолов, кмет на район "Оборище": Не навсякъде комуникацията между администрациите е коректна и се изпълнява по електронен път. Не навсякъде, а това затруднява в много отношения административната дейност, както на районите, така и на съответните администрации, за които би трябвало да имаме коректен и бърз достъп и бърза обработка на документацията.

Вчера вицепремиерът Томислав Дончев даде срок от месец на допусналите нарушения администрации, за да отстранят нередностите.

Красимир Божанов, директор на дирекция "Модернизация на администрацията" в МС: За тези констатации ще бъдат уведомени инспекторатите на съответните институции, тъй като тяхната роля е не само констатираща, но и развитие на ефективността и качеството на работа.

За да се намали бюрокрацията, ще бъдат въведени нови стандарти за административно обслужване, които ще бъдат представени през есента. Те включват осигуряване на паркинг за достъп, система за управление на чакащи клиенти, задължителен брой на гишетата, дистанционно обслужване на клиентите със специфични нужди и други.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?