НОВИНИ

Отвориха офертите за изграждане на тол системата

В 17:00 часа в Агенция „Пътна инфраструктура“ отвориха офертите за изграждане на тол системата за тежкотоварни автомобили, която се бави вече повече от година. Шест са офертите, които са постъпили в АПИ, всичките на 19 май 2017 г. Фирмите, които участват са обединение на български и чуждестранни фирми, сред тях има и унгарски консорциум с опит в изграждането на тол системи. До късно ще продължи отварянето на шестте кашона с хиляди страници документация.

Александър Марков
от Александър Марков
18:15, 16.08.2017
Чете се за: 02:15 мин.
У нас

14 ЖАЛБИ СРЕЩУ ТОЛ-СИСТЕМАТА ПРЕЗ ГОДИНИТЕ

Отиваме в столчния квартал Младост 1, където в 17-ти блок би трябвало да е адресът за кореспонденция на „Мархинженеринг“ - фирма със скромните 14 000 лв. капитал, занимаваща се с общо строителство, която има две жалби срещу обществената поръчка на ТОЛ системата.

Минути след нас пристига съпругата на Александър Пешев - бившият собственик на „Мархинженеринг“. Жена му казва, че още преди години са продали фирмата и вече нямат нищо общо с нея. Незнайно защо, в Търговския регистър адресът за кореспонденция на фирмата остава този.

съпругата на Пешев: Просто престанете. Това е терор - непрекъснато ни идват тука разни съобщения и ги връщаме и т.н.
;

Фирмите са:

  • Обединение „БГ ПЪТ“, в което участват: КОНТРАКС АД и АЙ СЕЛ ГЛОБЪЛ СОЛЮШЪНС ООД, Унгария;
  • КАПШ ТРАФИК СОЛЮШЪНС, в който са: Капш Телематик Технолоджис България ЕАД, Капш Телематик Сървисиз-Полша, Капш Трафикком-Италия, Капш Трафик Транспортейшън-Испания;
  • ТОЛЛНЕТ АД, Чехия;
  • СИЕЛА НОРМА АД;
  • Обединение „ТЕЛЕТОЛ“ ДЗЗД, в което участват: БТК ЕАД, Нованор ООД, Иком ООД;
  • Консорциум „ТОЛ БЪЛГАРИЯ“, в който са: ТЕЛЕЛИНК ЕАД, СИЕНСИС АД, СИРМА СОЛЮШЪНС АД.

Много интересно става около търга за ТОЛ системата. 14 са всъщност само за една година жалбите срещу обществената поръчка. Това съобщи за „По света и у нас“ председателят на КЗК Юлия Ненкова. Фирми за общо строителство с много нисък капитал, фирми с почти никакви печалби, унгарски, чешки компании са жалбоподателите.

И в момента в КЗК има две висящи жалби срещу търга.

Две от фирмите, подавали най-много жалби срещу търга, са „Мархинженеринг“ и „Алтима България“. „Мархинженеринг“ е фирма, регистрирана в Суходол, но с адрес за кореспонденция в столичния квартал Младост. Оказа се, че на този адрес отдавна няма такава фирма.

Алмита България също не е на посочения в Търговския регистър адрес. Фирмата е собственост на хърватско софтуерно дружество и капиталът ѝ е 100 лева.

Мотивите за обжалванията са повече странни.

;

Другата фирма, която е обжалвала два пъти обществената поръчка за ТОЛ системата, е Алтима България. На адреса, посочен в регистрационното досие на фирмата, обаче, не я откриваме.

Управителят на сградата също не знае някога да е имало такава фирма тук.

управител на фирмата: На всеки етаж има фирма, няма скрито-покрито, разбираш ли? Има информационно табло, просто няма такава фирма. Някой ако я е регистрирал да прави мръсотии, възможно е. Но няма такава фирма.
;

От април миналата година досега към КЗК са подадени 14 жалби, 7 са разгледани и отхвърлени. Мотивите на подобни фирми са най-вече къси срокове на поръчката. Други се жалват, че не е ясно дали изпълнителят трябва да купи бордовите устройства за ТОЛ системата например.

Юлия Ненкова, председател на Комисията за защита на конкуренцията: Ние юристите го казваме - това е злоупотреба с право, защото по същество жалбите не са основателни, просто се пишат жалби, за да може да се спира процедурата, да се протака във времето.

Средно една жалба се разглежда 30 месеца, което бави всеки търг. И в момента в КЗК има две висящи жалби, по които предстои произнасяне. Ако търгът отново се провали, държавната Автомагистрали ще поеме изграждането на системата.

Ивайло Московски, министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията: Ако оттук нататък не се стартира реализирането на проекта по така зададената процедура, резервният вариант е държавата да си го възложи на държавна компания, в случая - „Автомагистрали“, която е към Пътната агенция и да започне самото изграждане и след това оперирането от държавната компания.

Превозвачите, които ще бъдат най-засегнати от новата система, са против сега обявения обхват на таксите- магистрали, първи и втори клас пътища.

Йордан Арабаджиев, председател на Съюза на международните превозвачи: Навсякъде се говори, че фокусът ще бъде транзитното движение. Добре, нека да бъде автомагистралите и онази част от първи клас пътища, които са част от еврокоридори. Останалите пътища не би следвало да са засегнати от ТОЛ системата.

МРРБ обмисля завеждането на насрещен иск срещу фирмите, бавили умишлено търга за ТОЛ системата.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Три години затвор грози майката, изоставила бебето си в Западен парк
Три години затвор грози майката, изоставила бебето си в "Западен парк"
Жители на Кюстендил недоволстват срещу изрязване на дървета в града
Жители на Кюстендил недоволстват срещу изрязване на дървета в града