Най-важните плюсове, които Пловдив може да натрупа като Европейска столица на културата през 2019-а година, е да запази интереса на туристите и след края на голямото събитие. Такъв съвет даде на пловдивчани маркетинг Директорът на Сан Себастиан – Европейска столица на културата за 2016. От туристическия бранш в Пловдив заявяват, че са готови да отговорят на предизвикателството.
Пловдивските туроператори имат амбицията да променят представата за страната ни като дестинация само за зимни и летни почивки и работят за развитие на специализираният туризъм.
Пламен Петров, мениджър на туристическа компания:
"Нашата цел е да избягаме от масовия туризъм и да покажем на света това, с което разполагаме като природни дадености и културно-исторически паметници."
Въпреки че е популярен испански курорт, Сан Себастиан отбеляза сериозен туристически скок през миналата година, когато градът бе домакин на най-голямата европейска културна програма.
Фернандо Алварес Буска, маркетинг директор на Сан Себастиан 2016 – Европейска столица на културата:
"Със сигурност мога да Ви кажа, че брандът "Европейска столица на културата" доведе много повече хора в Сан Себастиан, отколкото иначе биха дошли. Разбира се, важно е колко посетители ще дойдат през 2019-а година. Но е още по-важно колко хора ще продължат да идват в Пловдив след това."
Българските туроператори са уверени, че имат капацитет да посрещнат голям брой туристи.