В много от училищата в Благоевград вече работят помощник-учители, които помагат на деца, предимно от малцинствените групи, изоставащи с учебния материал. Целта е учениците, които срещат затруднения по време на обучението си, да не отпадат от образователната система.
За петокласника Васил уроците по „История и цивилизация” са най-сложни. Сподели, че трудно запомня многото факти и дати. С помощта обаче на помощник-учителя, който работи с него, е успял да повиши успеха си и да навакса пропуснатите уроци.
„Учи ме на много неща, които не знам. Учим, пишем и играем с образователни игри”, разказа Васил.
„Техните семейства са полуграмотни или неграмотни и те нямат възможността вкъщи да се работи допълнително с тях и тук е нашата роля - да подпомогнем този процес”, каза Виолина Георгиева – помощник-учител.
Работата на помощник-учителите е насочена и към ученици, които имат проблеми при социализацията.
„Помощник-учителите работят в учебния час, те сядат до детето, когато има самостоятелна работа, помагат на детето”, обясни Галина Димитрова – зам.-директор на II ОУ „Димитър Благоев”.
Помощник-учителите работят с ученици от всички възрасти, като се обхваща дори началният курс на обучение.