ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Потребителите все още не са свикнали да пазаруват директно от производителя

БНТ2-София от БНТ2-София Цветелина Борисова - Тиркова
Всичко от автора
A+ A-
Чете се за: 01:10 мин.
У нас

Потребителите все още не са свикнали да пазаруват директно от производителите, твърдят фермери. Въпреки, че често излагат продукцията си на фермерски пазари, много пъти стоката им остава неразпозната от клиента и губи сред предлаганите продукти от големите вериги.Производители на мед от четирите краища на България се събраха на Националния фермерски пазар "Ситняково". Някои изминаха стотици километри, за да представят стоката си на софиянци.

Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

Днес посетителите на фермерския пазар имаха възможност сами да си завъртят центрофугата и да си извадят мед. Желаещите обаче не бях много. Клиентите по масите също.

Георги Гочев, пчелар, град Поморие: "Не са запознати хората да контактуват директно с производителя. Аз очаквах София, понеже е голям град, да има доста хора, а виждам че малко хора има, като посетители."

"Има ли случай в който не сте успели да продадете необходимото количество продукция на фермерския пазар и сте загубили повече за транспорт, отколкото да спечелите?"

Георги Гочев, пчелар, град Поморие: "Да, това често се случва. Но няма начин."
Симеон Тодоров, председател на Пчеларски клуб Номер 1: "Примерно, хората пристигат от Бургас до София, продажбите са никакви, ако е лошо времето, и се връщат, и са на загуба. Това често се случва. При малките производства някой път се оказва и фатално."

Въпреки че често печалбата от участието на фермерски пазари не е голяма, производителите на мед продължават да излагат стоката си за директно производство.

Симеон Тодоров, председател на Пчеларски клуб Номер 1: "Защото цената на едро е много ниска. Не ни устройва и ние искаме сами да си продадем стоката, която нашите пчели произвеждат."

Освен заради риска от ниска печалба, много от производителите не идват на пазара и поради други причини. Това затруднява и организирането на този тип тържища.

Георги Ангелов, Връзки с обществеността на Пазари "Изток" ЕАД: "Със сигурност не е лесно. Всеки един от производителите има доста работа по фермите, дали ще са кошерите, нивите има доста работа и е трудно да ги комбинира."

За да се появи на пазара, всеки фермер е необходимо да се регистрира. Ваденето на документите също разколебава някои от тях.

Христина Стойкова, Директор на Областната Дирекция "Земеделие" на Област София: "Хората губеха страшно много време, за да вземат едни документ от нас, да го занесат в Държавен фонд "Земеделие" в НАП и т.н. Сега всичко това отпада. Информацията се обменя между институциите."

Заедно с административното облекчение на пазара от областната дирекция "Земеделие" обмислят и създаване на инициативен комитет за подпомагане на българските производители, за да могат да предлагат стоката си у нас.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?