Да не се променя шофьорският изпит, преди новата система да бъде тествана, призоваха от СБА. От автомобилния бранш пък разкритикуваха промяната, предвиждаща кормуването да се извършва на изцяло непознат автомобил, вместо на учебния, с който са свикнали курсистите.
Преди седмица правителството прие промени в дейността на ДАИ, предвиждащи шофьорския изпит да се провежда на т.н. бели автомобили, в отсъствието на инструктора. Според Съюза на българските автомобилисти новите правила са приети прибързано.
Емил Панчев-СБА: Тези неща, според мен, трябва да се въвеждат първо като се експериментират, проверяват на практика и тогава да се въвеждат, тъй като това е много сериозна промяна в изпитите. Не може така, купуваме 100 автомобила и от утре почваме да караме.
Според СБА чрез премахването на инструктора в изпитния автомобил няма да премахне корупцията, тъй като тя не се генерира от обучителите, а от изпитващите.
Правиха се бели стаи, те бяха пробити по най-елементарен начин, сега са бели автомобили. Резултатите не са успешни за държавата в тази битка.
Според автомобилния състезател Калин Банчев е грешка изпитът да се провежда на непознат автомобил вместо на машината, на която се е обучавал курсиста.
Калин Бенчев - автомобилен състезател: Всеки автомобил е различен. Каква е спирачката - може да е по-чувствителна или не. Рейката - дали е електрическа, радиус на завой. Най-елементарните неща, когато един човек е притиснат - да си настрои седалката, огледалата, да види къде са уредите.Тази неща биха притеснили всеки един кандидат шофьор и би изпаднал в паника още преди самия изпит.
Според Банчев младите шофьори ще се стресират, ако изпитните задачи при кормуването и маршрута да се подават от електронна система, а не от човек.
Калин Бенчев - автомобилен състезател: Кандидат-шофьорът винаги се чувства сигурен, когато човек, който го обучава, седне с него в автомобила. В един момент сяда и почва да получава едни команди от GPS, който досега може би не е свикнал, не е виждал, не е чувал. Концентрираме вниманието на кандидат-шофьора изцяло върху техническата част.
От Министерството на транспорта обещаха да консултират с бранша новите правила за работа на ДАИ.