НОВИНИ

Ще има ли решение за пътя през Кресненското дефиле?

Пътят през Кресненското дефиле е определен като най-кървавият участък в България, който взима десетки жертви годишно. Затова изграждането на автомагистрала "Струма" в тази отсечка е повече от наложително, обявиха от Асоциацията на пострадалите при катастрофи, неправителствени организации, експерти по пътна безопасност. За четири години в дефилето са станали 270 катастрофи. Жителите на общините Кресна и Симитли са против последния проект за магистрала. Регионалният министър Николай Нанков заяви, че ако строителството през дефилето не започне до 2019 г., България ще загуби всички пари, отпуснати от Европа.

Александър Марков
от Александър Марков
17:38, 10.08.2017
Чете се за: 01:25 мин.
У нас
Снимка:

Явор Иванов катастрофира на пътя при Кресна преди 6 години. Губи едната си ръка.

Явор Иванов, пострадал в катастрофа в Кресненското дефиле: Аз претърпях доста тежко ПТП преди 6 години. Бях с мотоциклет, мой колега ме засече, съответно ме преби, два автомобила от насрещното движение ме блъснаха, като единият мина през мен.

На всеки километър - по два паметника на загинали. Такава е трагичната равносметка от експлоатацията на двупосочния път през Кресненското дефиле, който вече не може да поеме трафика.

За да спрат безумията през дефилето, трябва нова магистрала, категорични са 15 неправителствени организации.

Те твърдо подкрепят последния (пети) - проект: в участъка Крупник - Кресна сегашният път Е-79 да стане еднопосочен за Гърция и да се изгради нов през билото на планината източно от Кресна в посока София. Предвиден е и обходен път на самата Кресна, който ще изведе тежкотоварния трафик извън града.

Владимир Тодоров, председател на БАПК: Ще се запази рафтинга, няма да има проблемите с тези насрещни изпреварвания и влизане в насрещното, ще се намалят катастрофите, ще бъде изведен трафикът извън Кресна, няма да минават тежките ТИР-ове покрай училищата и хората да подскачат, че до главите им минават тежки ТИР-ове.

Според организациите вариантът с два пътя гарантира местните екозони, живота в тях, както и бизнеса на местните хора.

Йонко Иванов, председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка: Колкото по-бързо се случи това нещо, толкова по-бързо ще намалее черната статистика в този регион и в този черен участък от пътя.

Регионалният министър Николай Нанков заяви, че няма да допусне България да загуби парите за автомагистралата заради забавяния.

Николай Нанков, министър на регионалното развитие и благоустройството: Тунел няма да се копае. Безумно е в най-сеизмично тежкият район в България. В район с тежки магмени скали, с голяма част от тях с повишено съдържание на радиоактивни елементи, включая и уран. Къде ще се депонира този материал, ако говорим за изграждане на тунелно съоръжение с дължина над 18 км? Тунелът е възможно най-небезопасният вариант, без алтернатива по никакъв начин.

Жителите на Кресна и Симитли не приемат и този проект. Те настояват стария път да остане алтернативен на магистралата, за да не плащат винетни такси. Ако пътят стане еднопосочен, бизнесът им щял да загине.

Много хора от Кресна си изкарват поминъка благодарение на магистралата. Много хора реално ще останат без работа.

Проектът за магистралата през дефилето предвижда 18 връзки от Кресна и населените места с магистралата, 17 виадукта, 7 тунела за животни и 3 моста.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Почистиха двора на родната къща на Елиас Канети
Почистиха двора на родната къща на Елиас Канети
МОН: 3-годишните деца ще бъдат подлагани на тест в детските градини
МОН: 3-годишните деца ще бъдат подлагани на тест в детските градини